کمک به اشتغال و توليد از مسير بخش تعاون

تاریخ انتشار : 1400/10/12

مديرعامل بانک توسعه تعاون به تبيين نقش بخش تعاون در کمک به اشتغال و توليد کشور پرداخت.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک توسعه تعاون، حجت اله مهديان مديرعامل بانک توسعه تعاون در نشست هم‌انديشي با مديران ستادي و استاني به‌صورت ويدئو کنفرانس اظهار داشت: بخش تعاون از مزيت‌ها و امکانات بسياري براي تحقق اهداف اقتصادي کشور برخوردار است و بانک توسعه تعاون نيز در اين بخش با حضور در طرح‌هاي ملي و اشتغال‌زايي دستاوردهاي گوناگوني داشته است.

وي افزود: بانک توسعه تعاون در چارچوب‌هاي قانوني و براي ايفاي نقش توسعه‌اي خود عمليات بانکي را صورت داده است و مديران ستادي و استاني بانک درصدد هستند تا با بهره‌مندي از نقش مهم سرمايه انساني، الگوهاي مؤثر بانکداري توسعه‌اي را در بخش تعاون پياده‌سازي نمايند.

مديرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به نقش نظارتي و راهبردي سفرهاي رئيس‌جمهور و وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: مصوبات سفر در دو سطح ستاد و صف پيگيري مي‌شود که بخشي از پيگيري‌ها بر عهده مديران ارشد بانک است و مديران استاني نيز با آگاهي از مصوبات سفر، در ايفاي نقش تخصصي بانک در توسعه مناطق کشور کوشا باشند.

مهديان بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي قانوني و اداري مجموعه وزارتخانه‌هاي تعاون، کار و رفاه اجتماعي و امور اقتصادي و دارايي در تحقق افزايش سرمايه ده هزار ميليارد ريالي بانک مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را ضروري دانست و گفت: مقامات ارشد اين دو وزارتخانه نيز تدابير و اقدامات متنوعي را براي همکاري با سازمان برنامه و بودجه براي تحقق اين موضوع مهم در نظر دارند.

وي با اشاره به تداوم طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري از محل بازگشت اقساط گفت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي همواره در پي آن بوده است که در طرح‌هاي ملي و اشتغال‌زايي پيشگام باشد.

مهديان خاطرنشان کرد: شوراي هماهنگي بانک‌ها به‌عنوان يکي از ارکان مهم اقتصادي نقش ويژه‌اي در برقراري ارتباط مؤثر ميان بخش بانکي با ساير بخش‌هاي اقتصادي کشور عهده‌دار شده است و به نظر مي‌رسد تعامل شبکه بانکي با اقتصاد کشور دستاوردها و اثرات بسيار مثبتي براي طرفين در پي خواهد داشت.

وي افزود: تفاهم‌نامه‌هاي گوناگوني در سطح ستاد و صف بانک توسعه تعاون با مشتريان حقوقي و حقيقي منعقد گرديده است و لازم است شرايط به‌گونه‌اي مديريت شود که علاوه بر تأمين رضايت حداکثري مشتريان مطابق تفاهم‌نامه، آن‌ها نيز در اجرا، تعامل مناسب را با اين بانک مدنظر داشته باشند.

گفتني است در اين نشست امير هوشنگ عصارزاده عضو هيات مديره، سعيد معادي معاون مديرعامل در امور استان‌ها و بازاريابي، ايرج شيخ‌زاده معاون مديرعامل در امور برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات، محمد ذوالفقاري معاون مديرعامل در امور مالي و پشتيباني، حسن شريفي معاون مديرعامل در امور عمليات بانکي و برخي از مديران ستادي و استاني نيز نقطه نظرات خود را ارائه نمودند.