قاليباف: صندوق‌هاي نوآوري و شکوفايي حق انجام عمليات بانکي ندارند

تاریخ انتشار : 1400/10/08

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: صندوق‌هاي نوآوري و شکوفايي حق انجام هيچ‌گونه عمليات بانکي را ندارند و فقط به قراردادهاي آنها همان نگاهي که به تعهدات بانکي مي‌شود خواهد شد.

به گزارش ايسنا، محمد باقر قاليباف در جلسه علني صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي طرح جهش توليد دانش‌بنيان بيان کرد: چند سال گذشته ما شاهد شکل‌گيري موسسات مالي و اعتباري بوديم که علي‌رغم اين‌که اجازه فعاليت بانکي نداشتند به انجام امور بانکي پرداخته‌اند و خلق پول کردند و کشور را با مشکلات زيادي مواجه کردند. ما در اين زمينه قانون داشتيم اما بانک مرکزي در برابر آنها کوتاهي کرد و جلوي فعاليت بانکي آنها را نگرفت در نهايت 36 هزار ميليارد تومان از بيت‌المال صرف پرداخت خسارات ناشي از اين صندوق‌ها شد.

وي در ادامه اظهار کرد: صندوق‌هاي نوآوري و شکوفايي که در حوزه حکمراني در فضاي فناوري اختيار دارند بايد بدانند که حق انجام عمليات بانکداري را ندارند. هرگونه فعاليت بانکي از سوي صندوق‌هاي فناوري و شکوفايي خلاف قانون است. آنها فقط در اين طرح که در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است اين امتياز را دارند که اگر در قراردادهاي خود شکايتي از آنها صورت گرفت قوه قضاييه با همان نگاهي که به تعهدات بانکي دارد به تعهدات اين صندوق‌ها نيز رسيدگي کند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: صندوق‌هاي نوآوري و شکوفايي حق انجام هيچ‌گونه عمليات بانکي ندارند و فقط در قراردادهاي آنها نگاه تعهدات بانکي مي‌شود.