بانک توسعه صادرات ايران و بانک روسي سندهمکاري امضا کردند

تاریخ انتشار : 1394/08/27

مشروح خبر


به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، سند همکاری متقابل بین دو کشور در پایان دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری، بین بانک روسی و بانک توسعه صادرات ایران با حضور آقای کامران رضوانی رئیس اداره تامین مالی مدیریت امور بین الملل به امضا رسید.
رئیس اداره تامین مالی مدیریت امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران گفت: به منظور تسهیل تجارت بین فعالان اقتصادی دو کشور، مذاکرات این بانک و بانک RFC روسیه در خصوص برقراری ترتیبات بانکی در خلال اجلاس مذکور در جلسات کاری فشرده ادامه یافت و در خاتمه مورد توافق طرفین قرار گرفت.
آقای رضوانی افزود: انعقاد قرارداد یاد شده امکانات لازم برای توزیع ریسک عملیاتی و انتقال وجه به شیوه ای کارآمد را فراهم خواهد کرد.
دو طرف همچنین درباره تنوع بخشی و بکارگیری سایر خدمات بانکی نیز توافق کردند.
پس از انعقاد قراردادهای تجاری بین صادرکنندگان ایرانی و خریداران خارجی و ارائه قرارداد مذکور از سوی بانک RFC و تایید آن از طرف بانک توسعه صادرات ایران، بانک روسی نسبت به گشایش اعتبار اسنادی به نفع صادر کننده ایرانی اقدام می کند و پس از حمل کالا و ارائه اسناد و معامله آن در بانک روسی، وجه اعتبار اسنادی به ارز (یوور) به حساب صادرکننده ایرانی واریز می شود.