ترکان: تسهیلات ارزی در مناطق آزاد رقابتی می شود

تاریخ انتشار : 1394/08/19

مشروح خبر

اکبر ترکان دوشنبه شب در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک ،بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد نرخ سود بانکی در مناطق آزاد و اینکه توافقی در این زمینه حاصل شده است، این مطلب را بیان کرد.
وی در مورد مهمترین سیاست های مناطق آزاد کشور در حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: مناطق آزاد پیشقراول حرکت های توسعه اقتصاد هستند که امیدواریم آنچه که قرار است در ایران 1404 ساخته شود در این مناطق الگو سازی شود.
وی اظهار داشت: پس از الگو سازی می توان این تجربیات را به سرزمین اصلی تسری داد از این رو مناطق آزاد تلاش می کنند تا این الگو سازی را برای اقتصاد ایران 1404 ایجاد کنند .
مشاور رئیس جمهوری با بیان اینکه هریک از مناطق آزاد دارای یک کسب و کار محوری هستند افزود : آنچه در جزیره کیش بر اساس اقتصاد مقاومتی دنبال می شود تامین نیازهای مالی کشور است.
ترکان افزود: قرار است منطقه آزاد مالی در کیش دایر شود و بتواند بازارهای سرمایه، بورس، پول و بانک، بیمه از مقرارت ویژه برخوردار وبتواند پشتوانه اقتصاد کشور باشد .
ترکان در مورد نرخ رشد اقتصادی کشور نیز گفت: برای رسیدن به نرخ رشد هشت درصد که بخشی از آن از بهره وری حاصل می شود، خود مستلزم سرمایه گذاری است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز کشور یک هزار میلیارد دلار است که 750 میلیارد دلار آن از درون اقتصاد ایران همچون منابع بخش خصوصی، تعاونی، دولتی و سیستم هایی که از درون کشور زایش دارند تامین می شود و بخش دیگر منابع باید از بیرون وارد شود که یا به صورت جلب سرمایه خارجی یا سرمایه گذارخارجی است که اولویت با جذب سرمایه گذار است .
دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک ،بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور دوشنبه شب با حضور علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، میرعلی اشرف عبدلله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی، امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری و جمعی از سفیران کشورهای خارجی و صاحب نظران حوزه اقتصاد در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح شد.
این نمایشگاه تا 21 آبان ماه پذیرای بازدید کنندگان است .