نشست کميته روابط بانکي و بيمه اي ايران و برزيل در بانک توسعه صادرات

تاریخ انتشار : 1394/08/10

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات در این جلسه با تاکید بر اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی مسئولیت این کمیته را به بانک توسعه صادارت واگذارده کرده است ، افزود : موقعیت ایران و برزیل در منطقه خود راهبردی است.
حسین عیوضلو گفت : همچنانکه ایران نقش محوری در منطقه خود دارد، برزیل نیز نقش کلیدی در آمریکای لاتین ایفا می کند و می توانیم مبنای همکاری های مشترک در حوزه بانکی را تعریف کنیم.
وی بااشاره به زمینه همکاریهای مشترک بین بانکی و شرکت های نفتی موفق برزیلی در گذشته با بانک توسعه صادرات افزود : تا زمان برگزاری اجلاس مشترک دو کشور گروه های کاری در سه حوزه ارتباطات مشترک بانکی درسطح کارگزاری، گروه کارشناسی خطوط اعتباری فاینانس و گروه بررسی سرمایه گذاری خطرپذیر و ابزارهای تامین مالی می توانند به بررسی راهکارها و تبادل اطلاعات بپردازند.
وی تصریح کرد: موظف هستیم گزارش کار نتایج این کمیته مشترک را به وزیران دو کشور ارائه دهیم تا زمینه ساز تحرک بخشی هرچه سریعتر عرصه فعالیت تجاری بین دو کشور شود.
عیوضلو گفت: مبادلات تجاری ایران و برزیل 40 میلیون دلار است که کافی نیست و امکان ارتقای آن وجود دارد.
نمایندگان هیئت برزیل هم ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد روابط بین بانکی میان دو کشور پس از لغو تحریم ها برقراری سامانه سوییفت را برای مبادلات پولی و مالی ضروری دانستند.
در این نشست از طرف برزیل وزیر توسعه ، صنعت و تجارت و نمایندگانی از وزارت کشور، بانک مرکزی ، بانک quotation mark دوبرزیل quotation mark و بانک BNDES و همچنین نمایندگانی از بانک های کشاورزی ، پاسارگاد، پارسیان و بانک مرکزی ایران حضور داشتد که به تبادل نظر در حوزه چگونگی آغاز مجدد روابط بانکی به گفتگو پرداختند.