تاکيد ستاد اقتصادي دولت بر تقويت صندوق تثبيت بازار سرمايه

تاریخ انتشار : 1400/08/24

تهران-ايرنا- ستاد هماهنگي اقتصادي دولت مقرر کرد مدير عامل صندوق توسعه ملي مصوبات لازم درباره سپرده گذاري از منابع صندوق توسعه ملي براي صندوق تثبيت بازار سرمايه را اخذ و اقدامات لازم را در اين زمينه اجرا کند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت يکشنبه شب به رياست آيت الله سيد ابراهيم رييسي برگزار شد.

سيد جواد ساداتي نژاد وزير جهاد کشاورزي در اين جلسه  گزارشي از وضعيت تنظيم بازار مواد غذايي و خوراکي‌ها با توجه به تقسيم کار جديد و تفويض اختيارات و اقدامات مناسبي که دراين حوزه با مشارکت فعال بسيج و بازرسان وزارتخانه‌هاي جهادکشاورزي و صنعت، معدن و تجارت انجام شده ارائه کرد

وي همچنين در گزارش‌هاي جداگانه‌اي، وضعيت توزيع مرغ و تخم مرغ را با قيمت‌هاي مصوب و تحت نظارت، از طريق سامانه هوشمندي که به تازگي با عنوان «بازرگام» راه اندازي شده، تشريح کرد.

پس از ارائه گزارش وزارت جهادکشاورزي، مقرر شد تنظيم بازار در بخش مواد غذايي طوري باشد که شاهد افزايش قيمت نباشيم و قيمت‌ها تثبيت شود.

همچنين در اين جلسه بر تقويت صندوق تثبيت بازار سرمايه از طريق منابع قانوني از جمله صندوق توسعه ملي تاکيد شد.

علي صالح‌ آبادي رييس کل بانک مرکزي هم گزارشي از اقدامات خود در تنظيم بازار ارز و چگونگي نظارت بر مبادلات ريالي فعالان حوزه بازار ارز ارائه کرد و مقرر شد اقدامات در اين زمينه با قدرت ادامه يابد.