اساسنامه صندوق توسعه ملي براي افزايش کارايي اصلاح مي‌شود

تاریخ انتشار : 1400/08/17

تهران - ايرنا - سخنگوي کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي از اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملي براي افزايش کارايي آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، «محمدمهدي مفتح» در توضيح نشست روز يکشنبه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي به خبرنگاران گفت: در نشست امروز رييس و اعضاي هيات عامل صندوق توسعه ملي حضور يافت و ضمن ارائه گزارش منابع و مصارف صندوق، اولويت‌ها و برنامه‌ها به ويژه نحوه تعيين تکليف بدهي‌هاي قبلي دولت به صندوق بحث و بررسي شد.

سخنگوي کميسيون برنامه و بودجه مجلس افزود: اعضاي کميسيون نيز نظرات و پيشنهادات خود را درباره نحوه افزايش بهره‌وري صندوق توسعه ملي، نحوه دريافت مطالبات اين صندوق از دولت، سرمايه‌گذاري صندوق در حوزه توسعه اشتغال و توليد در داخل و ... را مطرح کردند و نحوه کاري صندوق توسعه ملي و اقدامات آن در سال جاري بررسي شد.

نماينده مردم تويسرکان در مجلس تصريح کرد: در اين جلسه پيشنهاد اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملي براي افزايش کارايي آن مطرح و اعلام شد که اين اصلاحيه در کميته اقتصادي کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در حال انجام است و بزودي با تکميل بررسي‌ها، گزارش آن به کميسيون ارائه خواهد شد تا بعد از بررسي به صحن علني مجلس ارسال شود.

مفتح خاطرنشان کرد: در اين نشست موضوع نظارت ميداني کميسيون از يزد و اردکان مطرح و مقرر شد، براساس برنامه‌ريزي‌ها اعضاي اين کميسيون پنجشنبه صبح با هدف بازديد از کارخانجات،  معادن و صنايع استان و در جريان قرار گرفتن مشکلات و مسايل اين حوزه برخي از اعضاي کميسيون عازم يزد شوند.