رئيس جديد سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني منصوب شد

تاریخ انتشار : 1400/07/26

وزير امور اقتصادي و دارايي در حکمي «علي فکري» را به رياست سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از وزارت امور اقتصادي و دارايي، احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي وزير امور اقتصادي و دارايي در حکمي «علي فکري» را به رياست سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران منصوب کرد.

در اين حکم استفاده از ظرفيت‌هاي اين سازمان براي مقابله با تحريم اقتصاد ايران، اولويت‌دهي به جلب و جذب سرمايه خارجي و اخذ وام و اعتبار از کشورهاي خارجي و همچنين پيگيري اجراي قراردادهاي ذيل توافق ۲۵ ساله و بلندمدت با طرف‌هاي تجاري آسيايي و منطقه‌اي شده است.

اولويت‌دهي به جلب و جذب سرمايه خارجي و اخذ وام و اعتبار از کشورهاي خارجي در جهت اهداف برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، برنامه‌ريزي و تلاش براي وصول اقساط وام‌ها و اعتبارات پرداختي به دولت‌ها و مؤسسات خارجي و بين‌المللي و پيگيري امور مربوط به پرداخت اقساط وام‌ها و اعتبارات دريافتي از دولت‌ها و مؤسسات خارجي و بين‌المللي، از ديگر اولويت‌هايي است که وزير اقتصاد در حکم انتصاب رئيس سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران، خواستار تحقق آنها شده است.

سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران در تيرماه سال ۱۳۵۴ و به‌منظور هدايت و انجام مجموعه‌اي از وظايف که پيشتر توسط دستگاه‌هاي مختلف اجرايي به انجام مي‌رسيد، تأسيس شد.

مجموعه وظايف محوله به سازمان نوع به امور بين‌المللي و روابط خارجي کشور مربوط مي‌شوند. سازمان وظايف خود را مطابق اساس‌نامه و ساير قوانين و مقررات، از جمله قوانين و مقررات ناظر بر سرمايه‌گذاري خارجي در ايران، سرمايه‌گذاري ايرانيان در خارج از کشور، تأمين مالي خارجي اعم از اعطاي وام و اعتبارات به ساير کشورها يا استقراض از منابع بين‌المللي و قوانين و مقررات ناظر بر ايجاد و هماهنگي و گسترش روابط با ساير کشورها و مناطق جهان مؤسسات و نهادهاي مالي و بين المللي به انجام مي‌رساند.