سعيد محمد به دبيري شوراي عالي مناطق آزاد منصوب شد

تاریخ انتشار : 1400/07/06

تهران - ايرنا - احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي طي حکمي سعيد محمد را به سمت دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي منصوب کرد.

به گزارش ايرنا، سعيد محمد با اين حکم جايگزين «حميدرضا مومني» شد که از اسفندماه گذشته به سمت دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي منصوب شده بود. پيش از مومني، «مرتضي بانک» اين مسئوليت را در اختيار داشت.

«خاندوزي» وزير امور اقتصادي و دارايي در حکم انتصاب سعيد محمد با اشاره به ضرورت توجه به اهداف تحول گرايي و محوريت توليد ملي و برون گرايي از  آقاي سعيد محمد خواسته شده براي تحقق راهبردهاي تقويت جذابيت هاي قانوني و مقرراتي مناطق براي توليد کنندگان و صادرکنندگان به ويژه تسهيل کامل کسب و کار و برخورداري از معافيت هاي مالياتي  و گمرکي، ارائه پيش نويس لايحه اصلاح قانون چگونگي اداره مناطق آزاد، تکميل رويه هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکيد بر محصور بودن مناطق و استقرار گمرک در درب هاي خروج و اتصال به سامانه هاي حاکميتي و تمرکز بر کيفيت (نه گسترش کمي) مناطق آزاد با هدف تحقق بند (11) سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي مورد توجه قرار گيرد. 

همچنين در حکم وزير اقتصاد  رصد دقيق عملکرد مناطق در گسترش صادرات و افزايش پيوند اقتصادي با کشورهاي همسايه و ترغيب سرمايه گذاري و مشترک، وضع قواعد عزل و نصب مديران شايسته براي مناطق و شفافيت عملکردي مالي براي سازمان منطقه، اصلاح نظام درآمدي سازمان هاي مناطق با هدف کاهش تمايل به واردات و واگذاري اراضي، تقويت مديريت متمرکز مناطق و حذف ناهماهنگي ها با اجراي ماده (65) قانون احکام دائمي برنامه هاي توسعه، ايجاد ظرفيت دور زدن تحريم هاي ظالمانه و نقش آفريني در توسعه جوامع محلي، توانمندسازي و کاهش محروميت ؛ تمام توان خود را مصروف نمايد و متناوباً گزارش شش ماهه و يک ساله عملکرد مناطق به اطلاع دولت و مجلس برسد مورد تاکيد بوده است. 

سعيد محمد، فرمانده پيشين قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا بوده‌ است. محمد پيش‌تر مديرعامل گروه ايرانيان اطلس (وابسته به بنياد عمران و تعاون سپاه سازندگي) بود، همچنين در فاصله سال‌هاي ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مديرعاملي ابر شرکت عمراني سپاسد (از زيرمجموعه‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء) را برعهده داشته است.