افزايش سقف تسهيلات بانکي براي ساخت مسکن مهر

تاریخ انتشار : 1394/06/29

مشروح خبر


به گزارش خبر گزاری صدا و سیما آقای مهرآبادی امروز در جلسه مدیران عامل شرکتهای تعاونی مسکن مهرشهرستان مهاباد با بیان اینکه این تسهیلات در آینده نزدیک پرداخت می شودافزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی اتمام طرحهای مسکن مهر تا پایان سال آینده است، به همین خاطر مشکل تسهیلات بانکی، مصوبه شورای پول و اعتبارحل شده است.
وی افزود: برای کل طرحها سقف تسهیلات از 250میلیون ریال به 300میلیون ریال افزایش یافته و در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی هم تأیید شده است ، بنابراین افزایش میزان تسهیلات پرداختی تا دو هفته آینده عملی خواهد شـد.
قائـم مـقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهردیگر مشکل طرحهای مسکن مهر را در کشور تأمین
نشدن خدمات زیربنایی اعلام کرد.
آقای مهر آبادی گفت:هم اکنون240 هزار واحد مسکن مهرآماده افتتاح است ولی به علت تأمین نشدن خدمات زیر بنایی طبق هماهنگی های صورت گرفته با وزارت نیرو قرار است از محل فروش اراضی در مناطقی که نیاز است در راستای تسریع در خدمات زیربنایی اقداماتی اساسی انجام گیرد.
در نشست بررسی و ارزیابی مشکلات مسکن مهرشهرستان مهاباد مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجانغربی هم با بیان اینکه بخشی از مشکلات مسکن مهر مربوط به اعتبارات است گفت: برای تسریع در روند احداث وتکمیل طرحهای مسکن مهرآماده همکاری با ادارات خدمات رسان و شهرداری هستیم.
محبت خواه افزود: وعده هایی را که به شهرداری داده ایم چه از نظر واگذاری زمینها برای احیای فضای سبز و چه ازنظر واگذاری زمین با کاربری های آموزش،پزشکی و ورزشی عملی خواهیم کرد.
در این نشست همچنین کتانی فرماندار مهاباد گفت: در شهرستان مهاباد تاکنون 5238 واحد تحویل متقاضیان شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی طرح در سه سایت مکریان،شهرک کارمندان و سید آباد
84 درصد است .