تخصيص کارت اعتباري؛ اقدامي در راستاي رونق توليد

تاریخ انتشار : 1400/05/13

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: تخصيص کارت اعتباري آثار مثبتي به همراه خواهد داشت و کمک مي‌کند تا توليد رونق بگيرد، زيرا از اين طريق مي‌توان منابع مورد نياز توليد را مستقيماً به دست توليدکننده رساند.

محمدرضا پورابراهيمي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، در رابطه با بخشنامه جديد بانک مرکزي در راستاي اختصاص کارت‌هاي اعتباري به مردم در طرح کارت اعتباري مبتني بر زنجيره تامين اعتبار، اظهار کرد: اين اقدام کار خوب و ارزشمندي است، زيرا جريان فرآيند تامين مالي بر اساس اعتبار در زنجيره فعاليت‌هاي اقتصادي از سوي برخي بانک‌ها تعريف مي‌شود.

وي ادامه داد: اين ابتکار عمل نيز نه تنها در کشور ما بلکه در ساير کشورهاي جهان نيز اتفاق مي‌افتد. يعني به عبارتي دولت‌ها اعتباري به مردم مي‌دهند تا با آن اعتبار بتوانند نيازهاي خودشان را برطرف کنند.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در اين طرح به جاي اينکه منابع به فرد داده شود مستقيم به فرآيند توليد داده مي‌شود، تصريح کرد: اين اتفاق باعث مي‌شود هزينه‌ها کاهش يابد و به نظر بنده غيرشفاف بودن مسير تامين مالي را به حداقل مي‌رساند.

وي افزود: کساني که درصدد دريافت اين کارت‌هاي اعتباري هستند مي‌توانند به عنوان ضامن از يارانه يا سهام عدالت خود استفاده کنند و اين کارت‌ها را دريافت و نياز خود را تامين کنند.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: ماهيت تخصيص کارت‌هاي اعتباري به مردم به جاي پول نقد، اقدام خوبي است و اين موضوع مي‌تواند در اين شرايط به مردم کمک کند تا کالاهاي مورد نياز خود را تامين کنند.

پورابراهيمي با اشاره به نقدينگي موجود در کشور، گفت: در اين طرح اعتبار مستقيما وارد عرصه توليد شده و موجب مي‌شود که توليد رونق بگيرد، بنابراين باعث افزايش حجم نقدينگي کشور نخواهد شد.

  •