امضاء تفاهم نامه مجموعه بزرگی از طرحهای آبرسانی کشور با مشارکت بانک سپه

تاریخ انتشار : 1394/05/21

مشروح خبر


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، به موجب این تفاهم نامه که در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و بمنظور تحرک بخشی به تولید و اشتغال و تامین آب سالم و بهداشتی شهری و روستایی صورت گرفته مجموعه بزرگی از طرحهای آبرسانی کشور برای حدود 50 شهر و بیش از 200 روستا به اجرا در خواهد آمد.
براساس این گزارش جمعیت تحت پوشش طرح عظیم آبرسانی فوق بالغ بر 8 میلیون نفر در استانهای فارس، همدان، کرمانشاه، مرکزی، آذربایجان شرقی، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام خواهد بود.
اعتبار در نظر گرفته شده برای طرحهای عظیم آبرسانی یاد شده بالغ بر 6 هزار و 527 میلیارد و 924 میلیون ریال می باشد و از جمله طرحهای مشمول این تفاهم نامه را می توان آبرسانی شیراز، ارسنجان و سعادت شهر از سد سیوند، جهرم از سد قیر، استهبان و فسا از سد رودبال، همدان از سد تالوار، کرمانشاه از سد گاوشان نام برد.
همچنین از دیگر طرحهای مشمول تفاهم نامه فوق آبرسانی به شهر و روستاهای استان مرکزی از سد کوچه ری به قم، آبرسانی به مرند، انتقال آب از سد بابا حیدر از شهرهای فارسان و جونقان و بابا حیدر, آبرسانی به شهر کرمان از سد صفارود، آبرسانی به شهرهای بم و بروات، آبرسانی به شهرها و روستاهای محور بن- بروجن و آبرسانی به شهر ملک شاهی و روستاهای اطراف و آبرسانی به لیکک اشاره کرد.
براساس این گزارش بانک سپه تأمین منابع مالی جهت تامین لوله های فولادی طرح یاد شده را بر عهده خواهد داشت.