ابلاغ مصوبات جلسه ۲۲۱ ستاد هماهنگي اقتصادي دولت

تاریخ انتشار : 1400/02/22

معاون اقتصادي رئيس جمهور ، تصميمات جلسه دويست و بيست و يکم ستاد هماهنگي اقتصادي دولت مورخ ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ که به تأييد رئيس جمهور رسيده است، را ابلاغ کرد.

به گزارش ايبِنا به نقل از فارس، تصميمات جلسه دويست و بيست و يکم ستاد هماهنگي اقتصادي دولت در تاريخ ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ که به تأييد رئيس جمهور رسيده است، از سوي محمد نهاونديان معاون اقتصادي رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ  شد .

 بر اساس اين ابلاغيه، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در اجراي مصوبه شوراي عالي امنيت ملي ظرف مدت سه هفته نسبت به فروش تدريجي ۲۰۰ ميليون دلار از منابع ارزي به حساب صندوق توسعه ملي اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبيت بازار سرمايه واريز کند.

 همچنين مقرر شده است که به  منظور حمايت از تأمين مالي بنگاه هاي اقتصادي از طريق بازار سرمايه، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران به فوريت، نسبت به لغو بخشنامه ها و مصوبات ممنوعيت اعطاي تسهيلات براي خريد سهام به شرکت هاي سرمايه گذاري، هلدينگ و کارگزاري ها اقدام  کند .

بر اين اساس، سرمايه گذاري در خريد سهام شرکت هاي پذيرفته شده در بازار سرمايه جزو مصاديق سرمايه گذاري قابل قبول براي اعطاي اقامت ۵ ساله به اتباع خارجي است .

ترتيبات اجرايي اين موضوع  با همکاري وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزارت کشور در شيوه نامه مربوط لحاظ مي شود.