سياست نظام بانکي در بخش توليد

تاریخ انتشار : 1400/02/22

دبيرشوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي مي‌گويد: سياست بانک‌ها حمايت از توليد و نهايت همکاري با واحدهاي توليدي است؛ ضمن اينکه بانک‌ها واحدهاي توليدي فعالي که به ناچار تملک کرده‌اند را هرگز تعطيل نکرده‌اند.

دبيرشوراي هماهنگي بانک هاي دولتي تاکيد کرد: بانک ها همسو با سياست هاي حمايت از بخش توليد در خصوص املاک تمليک شده به ويژه واحدهاي توليدي که به تملک بانک ها درآمده است نهايت همکاري را دارند.

عليرضا قيطاسي درگفت و گو با ايبِنا تصريح کرد: بانک ها هميشه حامي توليد و توليدکننده بوده و هستند و همواره به مسئولان واحدها تاکيد مي کنند که براساس مقررات و قانون رفع موانع توليد و همچنين سياست هاي دولت و مجلس محترم وقتي با عدم بازپرداخت بدهي واحد توليدي فعال مواجه شدند از مديران و شرکاي واحد توليدي دعوت کنند تا با برگزاري جلسه و انجام مذاکرات در خصوص تعيين و تکليف بدهي هاي معوق واحد توليدي اقدام لازم به عمل آورند تا شرايطي تعريف شود که واحد توليدي بتواند هم بدهي را پرداخت کند و هم به فعاليت مستمر خود ادامه دهد.

وي با تاکيد براينکه سياست بانک ها حمايت از توليد و نهايت همکاري با واحدهاي توليدي است، افزود: ضمناً بانک ها واحدهاي توليدي فعالي که به ناچار تملک کرده اند هرگز تعطيل نکرده و تا حد امکان براي ادامه فعاليت واحدهاي توليدي مساعدت هاي لازم را انجام مي دهند.