احتمال افزایش بهره بانکی آمریکا در سال جاری / ابراز نگرانی از نرخ اشتغال در آمریکا

تاریخ انتشار : 1394/04/21

مشروح خبر

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جنت یلن، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، طی سخنانی اعلام کرد این بانک انتظار دارد تا نرخ بهره بانکی در آمریکا تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد.

وی همچنین نسبت به ضعیف بودن نرخ ایجاد اشتغال در این کشور طی ماه های آینده ابراز نگرانی کرد.

این مقام اقتصادی آمریکایی به تعداد دفعات افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور بر اساس 4 اجلاس باقی مانده بانک مرکزی این کشور اشاره ای نکرد.

یلن افزود بر اساس پیش بینی ها رشد اقتصادی این کشور طی ماه های آینده روند ثابتی را طی خواهد کرد و به بانک مرکزی این کشور اجازه خواهد داد تا نرخ سود بانکی آمریکا را برای اولین بار در طول یک دهه گذشته افزایش دهد.

این مقام آمریکایی که که درکلیولند این کشور سخن می گفت تأکید کرد به نظر من افزایش نرخ سود بانکی در یک زمان مشخص از سال جاری می تواند قدم اول برای آغاز عادی سازی سیاست های پولی در آمریکا باشد.

یلن افزود علی رغم این اقدام اما شرایط تورم و اقتصاد این کشور همچنان بی ثبات و غیر مطمئن باقی خواهند ماند.

این مقام آمریکایی تأکید کرد علی رغم بهبود شرایط، بازار کار در این کشور با وجود نرخ اشتغال های نیمه وقت بالا در کنار نرخ مشارکت ضعیف کارگران، همچنان در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند.

یلن اعلام کرد به اعتقاد وی در حال حاضر بسیاری از بیکاران در این کشور در جستجوی کار نیستند چرا که مشاغل مناسب در حال حاضر در سطح این کشور کم هستند.

این اظهارات جنت یلن تنها کمتر از یک هفته قبل از زمان حضور وی در کنگره آمریکا و ارائه گزارشی در باره سیاست های پولی این کشور و همچنین نزدیک شدن به زمان افزایش نرخ سود بانکی در این کشور صورت گرفته است.

این اقدام بانک مرکزی آمریکا بر اقتصاد جهانی تأثیرگذار خواهد بود و این بانک را در مسیری متفاوت از بانک های مرکزی ژاپن و اروپا که همچنان با بحران های مالی دست و پنجه نرم می کنند قرار داده است و به نظر می رسد این اقدام به جذب سرمایه از کشورهای در حال توسعه منجر شود.