پرداخت تسهیلات به شرط سپرده گذاری، قانونی نیست

تاریخ انتشار : 1394/04/06

مشروح خبر


علی رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به شرط سپرده‌گذاری خلاف قانون است، اظهارداشت: رئیس کل بانک مرکزی در یکی از جلسات تاکید کرد پرداخت تسهیلات به شرط سپرده‌گذاری خلاف قانون است و بانک‌ها نباید انجام بدهند.

وی افزود: به عنوان مدیرعامل بانک ملت اعلام می‌کنم بانک ملت تسهیلات را به شرط سپرده‌گذاری پرداخت نمی‌کند زیرا سپرده‌گذاری و تسهیلات دو مقوله متفاوت است.

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به سطح مطالبات معوق این بانک گفت: با وجود اینکه نسبت مطالبات معوق به کل منابع در کل شبکه بانکی 12 درصد است، این نسبت در بانک ملت 7 درصد است.

وی با اشاره به منابع 101 هزار میلیارد تومانی بانک ملت، اظهارداشت: این رقم معادل 24 درصد منابع کل نظام بانکی و 12 درصد نقدینگی اقتصاد کشور است.

رستگار با بیان اینکه بانک ملت در بخش‌های کلان تسهیلات زیادی پرداخت کرده است، تصریح کرد: در سال جدید اولویت بانک مرکزی در بخش اعتبارات، پرداخت تسهیلات خرد و تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

وی یکی از اقدامات بانک ملت را عدم ارائه خدمات بانکی به موسسات غیرمجاز عنوان کرد و گفت: وقتی بانک مرکزی ارائه خدمات به این موسسات را ممنوع کرد به سرعت بانک ملت این کار را انجام داد تا بازار نابسامان نشود.

مدیرعامل بانک ملت افزود: رعایت نرخ‌های سود سپرده برای ما بسیار مهم است و یک ریال بیش از نرخ مصوب سود تسهیلات از مشتری دریافت نمی‌کنیم.