اعتبار 340 هزار ميليارد توماني دولت براي ارائه تسهيلات بانکي با نرخ متعارف به بخش خصوص

تاریخ انتشار : 1394/03/27

مشروح خبر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای جهانگیری گفت: این مبلغ در قالب تسهیلات با نرخ متعارف بانکی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: دولت به بدهکاران بانکی که در صنعت سرمایه گذاری کرده و به علت نبود سرمایه در گردش توان بازپرداخت دیون خود را ندارند کمک خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اراده دولت برای واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی، صنعتی و اقتصادی به بخش خصوصی گفت: هیچ تولید کننده و صادر کننده ای از بخش خصوصی نباید پشت درهای ادارات معطل بماند.
آقای جهانگیری گفت: بودجه پیشنهادی دولت برای سال 94، دویست و 24 هزار میلیارد تومان بود که مجلس شورای اسلامی این رقم را به دویست و 36 هزار میلیارد تومان اصلاح و ابلاغ کرد، با این وجود به صرفه جویی در هزینه های مختلف دولت موظف هستیم.
وی یکی از چالش های پیش روی دولت را شامل اختلاف 30 دلاری قیمت نفت در تدوین برنامه و نرخ فروش این محصول در بازار عنوان کرد و گفت: با این حال ، توجه به رونق و افزایش سرمایه گذاری، موضوع اصلی دولت برای ساماندهی صنایع و پایداری بخش خصوص است.
آقای جهانگیری همچنین با تبیین شرایط اقتصادی موجود کشور، تاکید کرد: مدیران دولتی باید با خلاقیت در بهره وری، تدوین راهکار های اصولی و درایت در استفاده از منابع انسانی، برای رفع مشکلات اقتصادی، بیش از پیش بکوشند.