بانک توسعه اسلامی سقف صکوک خود را به 25 میلیارد دلار افزایش داد

تاریخ انتشار : 1394/03/20

مشروح خبر


به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، بانک توسعه اسلامی اعلام کرد، با هدف توسعه سرمایه‌گذاری خود در کشورهای عضو، سقف برنامه اوراق قرضه اسلامی (صکوک) خود را از 10 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار افزایش داده است.

این برنامه، از بانک‌هایی با رتبه اعتباری (AAA) برای انتشار سالانه صکوک به صورت عمومی با حداقل میزان برابر با یک میلیارد دلار حمایت خواهد کرد همچنانکه همگام با درخواست‌های فزاینده سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های خصوصی حرکت خواهد کرد.

این برنامه از زمان آغاز در سال 2005 تاکنون 3 مرتبه توسعه یافته است. عمده صکوک بانک توسعه اسلامی با سررسید 5 تا 7 ساله منتشر می‌شود.

بانک توسعه اسلامی که با هدف توسعه اقتصادی کشورهای مسلمان فعالیت می‌کند، 56 عضو دارد. بزرگ‌ترین سهام‌داران آن عربستان، لیبی و ایران هستند.

در بیانیه این بانک آمده است، توسعه پروژه‌هایی به ارزش 450 میلیون دلار شامل 200 میلیون دلار در پروژه انرژی در موزامبیک و 70 میلیون دلار برای تامین مالی واردات تجهیزات کشاورزی در قزاقستان تصویب شده است.

بانک توسعه اسلامی در سال 2013، سرمایه مجاز خود را 3 برابر کرد و به 150 میلیارد دلار رساند. این بانک تامین مالی، ارائه وام و کمک‌های فنی برای برنامه‌های توسعه‌ای که بر اساس اصول اسلامی نظیر ممنوعیت پرداخت بهره است را تامین می‌کند.

چهلمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی امروز چهارشنبه در "مرکز بین المللی کنفرانس جواکیوم چیسانو" شهر "ماپوتو" موزامبیک برگزار می شود و پس از آن، اعضای هیات عامل، طی دو روز، در سه جلسه کاری شرکت می کنند.
علی طیب نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران به همراه محمد خزاعی معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، محمد پاریزی معاون امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و علی اصغر یوسف نژاد معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی برای شرکت در این نشست عازم موزامبیک شده‌اند.

انتهای پیام/