سياه‌نمايي در بازارسرمايه هدفمند انجام مي‌شود

تاریخ انتشار : 1399/10/17

روحاني سياه‌نمايي و عمليات رواني تخريبي در بخش اقتصاد از جمله در بورس و نوسانات ارزي را با هدف دلسردي و انفعال بخشي از جامعه سرمايه‌داران و فعالان اقتصادي دانست و اظهار داشت: اتکا به توان داخلي منوط به وجود اعتماد و امنيت لازم براي فعالان عرصه اقتصاد است که مي‌تواند آثار تحريم را کاهش داده و خنثي کند.

به گزارش پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا) و به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حسن روحاني روز سه شنبه در يکصد و نود و چهارمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي، با بيان اينکه رشد سرمايه گذاري در هر کشور از مهمترين مولفه هاي توسعه و شکوفايي اقتصاد آن است، گفت: از بين بردن انگيزه هاي خروج سرمايه از کشور و تشويق جذب سرمايه از خارج کشور، دو گام اساسي در توسعه پايدار و استحکام اقتصاد کشور است.

رئيس جمهور امنيت و اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصي را رکن بزرگ و اساسي در جذب سرمايه خواند و افزود: هيچ سرمايه گذاري که به طور قانوني در کشور سرمايه گذاري مي کند، نبايد در فرآيند مشارکت خود در توسعه کشور احساس ناامني اقتصادي، اجتماعي و سياسي کند.

روحاني هدف دشمن را از تحريم ها، جلوگيري از سرمايه‌گذاري در توسعه زيرساخت ها و پيشرفت کشور دانست و تصريح کرد: دولت همواره تلاش کرده با حذف و اصلاح قوانين و مقررات دست و پا گير و اصلاح بروکراسي آسيب زا زمينه جذب سرمايه را فراهم و از اين طريق هم تحريم ها را خنثي کرده و هم هدف جهش توليد و ارتقاي شاخص هاي اقتصاد مقاومتي را محقق کند.

وي با تاکيد بر ضرورت انجام صحيح وظايف و ماموريت هاي وزارتخانه هاي مرتبط با حوزه سرمايه گذاري اظهار داشت: بايد با ايجاد مشوق هاي مستقيم و غيرمستقيم اقتصادي و تدوين قوانين شفاف در فرآيند اخذ مجوزها، سهم اين مولفه اقتصادي را در کشور سرعت و توسعه بخشيد.

رئيس جمهور با بيان اينکه ممانعت از خروج سرمايه از کشور صرفا با وضع قوانين و اقدامات سلبي قابل تحقق نيست، گفت: دولت از آن دسته از سرمايه گذاران داخلي و خارجي که در حوزه اقتصاد مولد سرمايه گذاري انجام مي دهند به شکل ويژه حمايت کرده و مشوق هايي را براي سرمايه گذاران و اطمينان از امنيت و سودآوري سرمايه آنان در نظر گرفته است.