دو اقدام براي مثبت شدن رشد اقتصادي در ۱۴۰۰

تاریخ انتشار : 1399/10/06

نماينده مردم اهواز در مجلس لازمه بهبود شرايط اقتصادي کشور در سال آينده را توجه به توليد دانست و گفت: دولت بايد با ايجاد تغييرات اساسي در بودجه، وابستگي اقتصاد به نفت را کاهش دهد.

مجتبي يوسفي نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا درباره شرايط اقتصادي کشور در سال آينده، اظهار کرد: ابتدا بايد گفت که شرايط اقتصادي کشور امسال بسيار نامطلوب بود که اين را مي‌توان از وضعيت موجود در جامعه متوجه شد، ولي بايد تمام قوا دست به دست هم بدهند تا اين شرايط در سال آينده تغيير کند.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر شاخص اقتصادي کشور مثبت باشد بايد مواد اوليه براي توليد کننده در کشور موجود باشد يا اينکه مردم زماني به خريد مي روند بايد اين رشد اقتصادي را متوجه شوند نه اينکه فقط در آمار رشد کنيم بلکه بايد رشد اقتصادي ملموس باشد که اکنون تمام اين موارد مورد قضاوت مردم است.

وي با اشاره به ضرورت ايجاد يک شرايط اقتصادي ملموس براي سال آينده، گفت: براي اين اتفاق راهکارهايي وجود دارد به شرط آنکه دو کار انجام شود يک مورد آن اين است که شرايط کسب و کار در کشور رونق گرفته و ديگر اينکه بايد نگاه و حرکات مسئولين کمک کننده توليد در کشور باشد، زيرا با حرف و سخن شرايط اقتصادي مطلوب و مثبت نمي شود.

يوسفي تصريح کرد: اگر سياست گذاري ها در عرصه اقتصاد اصلاح شود و دولت بودجه را از نفت جدا کند، متاسفانه اکنون بودجه دوباره به نفت وابسته شده و اگر اقتصاد کشور به سمت يک اقتصاد مولد حرکت کند شاهد رونق اقتصادي و مثبت شدن آن خواهيم بود، ولي اگر بخواهيم به همين روال پيش برويم و همين لايحه بودجه را براي سال آينده در نظر بگيريم رشد و مثبت شدن اقتصاد که هيچ دوباره کشور وارد رکود خواهد شد.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد: حتي با تضعيف بيماري کرونا در کشور با چنين لايحه بودجه رونق و رشد اقتصادي اتفاق نمي افتد، ولي اگر در بين مسئولين همدلي و تلاش وجود داشته باشد شايد شاهد رشد اقتصادي در سال آينده  باشيم.