سومين دوره آموزشي آزمون اصول بازار سرمايه برگزار مي شود

تاریخ انتشار : 1399/09/11

مرکز مالي ايران سومين دوره آمادگي آزمون اصول بازار سرمايه را برگزار مي کند.

به گزارش پايگاه خبري بازار سرمايه (سنا) ، دوره‌ آمادگي آزمون اصول بازار سرمايه از ۲۲ آذر تا  ۱۵ بهمن  جاري به صورت آنلاين و با ۲۰ ساعت افزايش نسبت به دوره قبل، طي يک دوره ۱۲۰ ساعته با بهره‌گيري از اساتيد مجرب بازار سرمايه برگزار خواهد شد.

اين دوره همراه با کتب و جزوات مورد نياز خواهد بود و در انتهاي دوره نيز به جهت ايجاد آمادگي بيشتر از دانش‌پذيران آزمون آزمايشي به عمل خواهد آمد. همچنين در صورت نياز داوطلبان در پايان دوره، ويدئوهاي آموزشي آن تا زمان آزمون در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

 مطابق مقررات بازار سرمايه، تصدي برخي از سمت‌ها در نهادهاي مالي مانند شرکت‌هاي کارگزاري، سرمايه‌گذاري، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، سبدگردان‌ها، صندوق‌هاي بازنشستگي، شرکت‌هاي مادر، شرکت‌هاي تامين سرمايه، پردازش اطلاعات مالي ، مشاور سرمايه‌گذاري و ديگر نهاد هاي مالي و اعطاي مجوز برخي فعاليت‌ها به اين نهادها منوط به اخذگواهينامه‌هاي حرفه اي بازار سرمايه خواهد بود. آزمون اين گواهينامه‌ها با هدف ارتقاي سطح تحليل، دانش تخصصي و صلاحيت حرفه‌اي فعالان بازار سرمايه و در راستاي ايجاد بازاري کارآمد طراحي شده‌اند و دربردارندۀ مزاياي متنوعي براي داوطلبان، کارفرمايان و جامعه است.

 مي‌توان گفت کسب صلاحيت حرفه‌اي در بين فعالان بازار سرمايه، کسب مزيت رقابتي و بهبود در پويايي شغلي، امکان فرصت دستيابي به برخي جايگاه‌هاي شغلي براي متقاضيان شرکت در اين آزمون‌ها را در پي دارد. از اين رو اخذ گواهينامه‌هاي حرفه‌اي بازار سرمايه منجر به ايجاد مزيت رقابتي نسبت به ساير رقبا در تصدي سمت شغلي مي‌شود.

جهت کسب اطلاعات بيشتر يا ثبت نام مي‌توانيد به سايت مرکز مالي ايران به نشاني www.ifc.ir مراجعه يا با شماره هاي ۶۶۷۲۴۳۴۳ و ۶۶۷۲۴۵۴۵  _  ۰۲۱تماس بگيريد.