پرداخت 24 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با فاکتور صوری

تاریخ انتشار : 1394/02/19

مشروح خبر


فرمانده انتظامی گلستان روز پنجشنبه با اعلام کشف این تخلف اقتصادی اظهار کرد: در پی اطلاع از اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی توسط شرکت تهیه و تولید فرآورده های دامی و این که وام مذکور در راستای تعهدات استفاده نشده است، مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

به گزارش پلیس ناجا گلستان، سرتیپ دوم سیدمحمود میرفیضی اضافه کرد: از آنجا که در تحقیقات مشخص شد تسهیلات مورد نظر به بانک بازپس داده نشده است طی هماهنگی و با مجوز مرجع قضایی، رییس و مسوول دایره اعتبارات بانک مورد نظر به پلیس آگاهی گلستان دعوت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد که تسهیلات بانکی به ارزش 24 میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش به منظور خرید علوفه و نهاده های دامی در سال 90 به حساب شرکتی واریز شده است اما مدیرعامل شرکت مزبور پول را از حساب بانکی خارج و با جابجایی از طریق حساب های دیگر در اموری همچون خرید و فروش خودرو استفاده کرده است.

میرفیضی با اشاره به دستگیری متهم و تحقیقات صورت گرفته از وی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اعتراف کرد به دلیل مشکلات مالی و بدهی مجبور به اخذ تسهیلات با ارائه فاکتور صوری و تبانی با مدیر شرکت فروشنده علوفه شده و مبلغ مورد نظر را صرف بدهکاری جاری شرکت کرده است.

فرمانده انتظامی گلستان اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی را یکی از جرایمی عنوان کرد که به پیکره اقتصاد کشور ضربات جبران ناپذیری وارد می کند.

سردار میرفیضی افزود: اخذ این گونه تسهیلات توسط برخی افراد سودجو و با استفاده از روش های متقلبانه مانند تأسیس شرکت های صوری، اسناد و ترازهای مالی جعلی و فاکتورهای ساختگی صورت می گیرد.