سرمایه گذار چینی درپروژه های ورزشی ایران سرمایه گذاری می کند

تاریخ انتشار : 1393/11/25

مشروح خبر



' سید مناف هاشمی' روز جمعه در حاشیه افتتاح مجموعه خورشید آسمان شهرستان آمل به خبرنگار ایرنا گفت: مراحل اداری این تفاهم نامه توسط شورای اقتصاد کشور در حال انجام است تا بتوانیم از سال 94 با همکاری بانک چینی بخشی از پروژه های ورزشی ایران را تکمیل کنیم.

وی به وجود 250پروژه نیمه تمام ورزشی در دست شرکت توسعه تجهیز اماکن ورزشی است، اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ها در مجموع بیش از 5هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که سعی خواهیم کرد تا حدود دو هزارمیلیارد تومان آن را از طریق فاینانس در سال94 جبران کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین ازحمایت جدی این وزارتخانه و حضور پررنگ تر بخش خصوصی در پروژه های ورزشی کشور خبر داد و تصریح کرد: در قانون بودجه سال 94 تعدادی حکم قانونی آمده که به موجب آن بخش خصوصی می تواند، آغاز ویا تا 50درصد روند اجرای پروژه های نیمه کاره ورزشی را خریداری و به اتمام برساند.

هاشمی اضافه کرد: این همکاری وزارت ورزش با بخش خصوصی در قالب همکاری های 10 یا 15 ساله و حتی بیشتر خواهد بود.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که بخش خصوصی به ورزش راه پیدا کرده و این مهم می تواند اقتصاد را در ورزش کشور فعال کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در تحقق برنامه های حمایت از بخش خصوصی در امر ورزش نیازمند همکاری سایر ادارات ونهادها هستیم ، گفت: یکی از اقدام های خوبی که اکنون توسط شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل درحال انجام است، صدور رایگان پروانه ساختمانی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در امر ورزش است و امیدواریم این طرح از سوی سایر شهرداری های کشور جدی تر گرفته شود.

هاشمی درخصوص پروژه های نیمه کاره ورزشی مازندران نیز گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده و پیگیری شرکت توسعه وتجهیزاماکن ورزشی سال آینده در مازندران پروژه هایی مانند ماهفروجک شهرستان ساری، خانه کشتی شهرستان تنکابن وهمچنین دو پروژه در شرق مازندران تکمیل و بهره برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاز نخست مجتمع بزرگ ورزشی با نام ' خورشید آسمان آمل' شامل سالن های تخصصی والیبال، بدن سازی، ورزش های توپی، زمین والیبال و فوتبال ساحلی وسالن ایروبیک در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و سرمایه گذاری 28میلیارد ریال بخش خصوصی روز جمعه با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.