نرخ ارز روند نزولي خواهد گرفت

تاریخ انتشار : 1399/05/04

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بيان داشت:‌ به طور حتم با تدابير دولت به ويژه بانک مرکزي، روند نزولي نرخ ارز آغاز خواهد شد.

محمدرضا دشتي اردکاني در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به تلاش مجلس براي واقعي کردن ساختار بودجه با هدف کمک به دولت در اجراي آن، گفت: وقتي ساختار بودجه اصلاح شود، در معيشت مردم تسهيل رخ خواهد داد.

نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه نقدينگي سرگردان موجود در دست مردم در شرايط فعلي هر بار يکي از بازارها را درگير تلاطم قيمتي مي کند، افزود: يک بار بورس، يک بار ارز و به اين ترتيب سرمايه ها و منابع ما بين بازارها در گردش هستند که متاسفانه عامل تورمي شدن قيمت ها نيز شده اند.

وي با تاکيد بر اينکه ورود مردم به بورس اتفاق مطلوبي در مسير ساماندهي وضعيت اقتصادي است، تصريح کرد: مردم بايد با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان امر نسبت به ورود به حوزه هاي مختلفي اقتصادي از جمله بورس اقدام کنند تا دچار ضرور و زيان احتمالي نشوند.

دشتي اردکاني با بيان اينکه در ماه هاي اخير برخي ماحصل زندگي خود را در بورس يا در بازار ارز سرمايه گذاري کرده اند، گفت: در سال هاي گذشته فرود و نشيب هاي عديده نشان داده نمي توان بدون آينده نگري به بازار اعتماد کرد.

اين نماينده مردم در مجلس يازدهم، با تاکيد بر اينکه کارشناسان بارها هشدارهاي لازم در خصوص نحوه سرمايه گذاري در بازارهاي مختلف را به مردم داده اند، افزود: مردم بايد با توجه به اين هشدارها از نابودي سرمايه هاي خود جلوگيري کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که عملکرد بانک مرکزي در بحث ساماندهي نرخ ارز به چه شکل بوده است؟ گفت: سابقه کنترل بازار ارز در روزهاي ابتدايي رياست آقاي همتي نشان داد اين توانمندي در بدنه بانک مرکزي وجود دارد، از اينرو اکنون نيز انتظار داريم بازار به شرايط قبل بازگردد.

دشتي اردکاني با بيان اينکه رييس کل بانک مرکزي بايد گزارشي از اقدامات انجام شده براي ساماندهي ارزي ارايه کند، افزود: نبايد اجازه افزايش التهابي به نرخ ارز داده شود. عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: به طور حتم با تدابير دولت به ويژه بانک مرکزي روند نزولي نرخ ارز آغاز خواهد شد.​