تسريع در تعيين تکليف چرايي عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات

تاریخ انتشار : 1399/04/29

رييس کميسيون اقتصادي مجلس، از ضرورت تسريع در تعيين تکليف چرايي عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور خبر داد و گفت: کنار بانک مرکزي براي ساماندهي ارزي ايستاده‌ايم.

محمدرضا پورابراهيمي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با بيان اينکه مجلس با برگزاري نشست هاي مستمر با دولت و بانک مرکزي خواهان ايجاد ثبات در بازار است، گفت: تلاش هاي بسياري در جريان بوده تا تورم در نرخ ارز، طلا و ساير اقلام از بين رفته و ثبات قيمتي ايجاد شود.

نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي، با تاکيد بر اينکه بيشترين ارز دولت براي تامين اقلام اساسي مردم اختصاص يافته تا بتوانيم گراني را در بازار مهار کنيم، افزود: در راستاي ساماندهي قيمت ارز نيز اگر نياز به قوانين جديد باشد مجلس اعلام آمادگي در اينباره کرده است.

وي با بيان اينکه مجلس در حوزه نظارتي آماده کمک به بانک مرکزي براي ساماندهي ارزي است، تصريح کرد: در جلسه سران قوا نيز کميسيون اقتصادي مجلس مطرح کرد که به عنوان بازوي قدرتمند حاکميت کنار بانک مرکزي تا رسيدن به ثبات ارزي ايستاده است.

پورابراهيمي با تاکيد بر اينکه تحريم ها در وضعيت فعلي ارز بي تاثير نيست، گفت: برخي اقدامات داخلي اعم از دلالي در بازار در شرايط فعلي نرخ ارز تاثير دارد. اين نماينده مردم در مجلس يازدهم با بيان اينکه رفع اشکالات وارده به برخي کم کاري ها در داخل در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در خصوص برخي موانع خارجي براي ايجاد ثبات در بازار ارز رايزني هايي آغاز شده است.

وي ادامه داد: دسترسي به منابع خارجي و تلاش براي بازگرداندن منابع حاصل از صادرات به کشور و همچنين تعيين تکليف ميزان ثبت سفارش هايي که ارز دريافت کرده اما کالايي وارد نشده در دستور کار است. رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: اگر دولت به اين نتيجه برسد که براي ساماندهي ارزي نيازمند قانون است مي تواند با ارايه لايحه اي به مجلس پيگير آن باشد.