شفاف‌سازي همتي درباره اعطاي تسهيلات ۷۵ هزار ميليارد توماني

تاریخ انتشار : 1399/02/01

تهران- ايرنا- رييس کل بانک مرکزي گفت: يک سوم اين مبلغ به حساب خانوارهاي يارانه‌بگير واريز مي‌شود و بقيه صرف پرداخت وام به واحدهاي کوچک و متوسط توليد کالا و خدمات خواهد شد.

عبدالناصر همتي روز دوشنبه با انتشار يادداشتي در اينستاگرام نوشت: اين روزها، عطف به سابقه برخي عملکردها در گذشته، در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار ميليارد توماني نيز ابراز نگراني شده و بر مراقبت بيشتر، جهت صرف آن در امور مولد، تأکيد مي‌شود.

وي افزود: ثلث (يک سوم) اين مبلغ، به طور مستقيم به حساب خانوارهاي يارانه بگير خواهد رفت و در شرايطي که مردم نيازمند به خريد بوده و فروشندگان کالا و خدمات نيز نيازمند فروش هستند، کمکي خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد، بنابراين نگراني از انحراف آن بي‌مورد است.

رييس کل بانک مرکزي اضافه کرد: بقيه مبلغ به صورت وام تخصيصي، عمدتاً به واحدهاي کوچک و متوسط توليد کالا و خدمات با اشتغال زير۵۰ نفر که نيروي کار خود را به تشخيص وزارت کار حفظ کرده اند، پرداخت خواهد شد.

وي ادامه داد: بنابراين هدف اين طرح تضمين تداوم فعاليت و عرضه کالا و خدمات، توسط واحدهاي داراي شاغل و به تبع آن مولد است؛ بنابراين براي شفافيت بيشتر، اسامي واحدها و مبلغ  وام گيرندگان اين وام ها در سايت بانک مرکزي اعلام خواهد شد.

رييس کل بانک مرکزي تصريح کرد: همان‌گونه که قبلاً اعلام کردم دولت و بانک مرکزي از طريق اين دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از يک طرف و تحريک تقاضا از طرف ديگر و برگرداندن اقتصاد به ريل حرکت است.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •