راه اندازی کیف پول خرید در انتظار مجوز بانک مرکزی

تاریخ انتشار : 1393/07/07

مشروح خبر


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علیرضا طلوع در نشستی خبری با اشاره به مزایای بهره گیری از کیف پول الکترونیکی و قیمت تمام شده آن، افزود: دریافت کارمزد از پذیرندگان پایانه های فروش فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج بهره گیری از کیف پول الکترونیکی است.

وی اظهار داشت: مجوز کیف پول هم اکنون محدود است، هرچندبانک مرکزی برای توسعه بهره گیری از کیف پول خرید باید مجوز لازم را صادر کند که تحقق آن نیز مرتبط با راه اندازی سامانه سپاس بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد: هرچند توسعه بهره گیری از کیف پول نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد اما با توجه به توسعه ابزارهای الکترونیکی زمان فراگیری آن کم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پرداخت اول کیش از آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در کیف پول خبر داد و اظهار داشت: اولویت بانکمرکزی ساماندهی شرکت های خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP) است اما باید این امر همزمان با توسعه کیف پول باشد تا ساماندهی بهتری در این زمینه صورت گیرد.

طلوع تصریح کرد: با توجه به شرایط انتظار داریم بانک مرکزی هرچه زود تر مجوز کیف پول خرید را صادر کند تا تراکنش های خرد از طریق کیف پول انجام شود.

وی با بیان آنکه تراکنش های کیف پول هم اکنون مشمول کارمزد نمی شود، گفت: قیمت تمام شده در این بخش کمتر از شبکه بانکی و شرکت های خدمات پرداخت الکترونیک است.

طلوع اظهار داشت: ساختار کارمزدی در این بخش در آینده براساس سپاس خواهد بود و از آن تبعیت می کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار کارمزدی در کشور، افزود: کارمزدی که باید از مردم دریافت شود هم اکنون از بانک ها دریافت می شود و این روش باید اصلاح گردد.

طلوع در پایان گفت: هم اکنون 34 میلیون نفر برای بهره گیری از کیف پول ثبت نام کرده اند که 11 میلیون نفر از آن استفاده می کنند.