حکم قطعی دادگاه اروپا برای خروج بانک سینا از فهرست تحریم‌ها اجرا نمی‌شود

تاریخ انتشار : 1393/07/06

مشروح خبر


به گزارش خبرگزاری فارس کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا در حاشیه بازدید از شعب استان کرمانشاه، با اشاره به حکم صادره مورخ 11 دسامبر 2012 دادگاه عالی اتحادیه اروپا به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی این اتحادیه گفت: بر اساس این حکم باید تمامی تحریم‌ها علیه بانک سینا لغو و نام این بانک از فهرست تحریم‌ها حذف می‌شد.
به گفته مدیرعامل بانک سینا، در پی اجرایی نشدن این رای از سوی اتحادیه اروپا، وکلای بانک به ناچار در دادگاه طرح دعوی کرده که خوشبختانه رای به نفع این بانک در روز چهارشنبه 4 ژوئن 2014 (خرداد ماه امسال) صادر شد. متاسفانه با وجود قطعی شدن رای دادگاه که متضمن حذف نام بانک سینا از فهرست تحریم‌ها و همچنین محکوم شدن اتحادیه اروپا به پرداخت چهار پنجم هزینه‌ها است، هنوز این حکم از سوی این اتحادیه اجرا نشده است.
وی تصریح کرد: عمل اتحادیه اروپا در اجرا نکردن رای قطعی دادگاه غیرقانونی بوده و باعث تداوم خسارت و ضرر و زیان به سهامداران و سپرده گذاران این بانک شده است. درخواست ما از اتحادیه این است که ضمن احترام و عمل به رای دادگاه به عنوان یک رکن مهم قضایی، نسبت به خروج نام این بانک از فهرست تحریم ها اقدام نمایند.