بانک استاندارد چارترد در آستانه جریمه مجدد 300 میلیون دلاری

تاریخ انتشار : 1393/05/29

مشروح خبر

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت، بانک استاندارد چارترد در آستانه توافق برای پرداخت 300 میلیون دلار جریمه برای رفع ادعای ناظر بانکی نیویورک مبنی عدم توقف مبادلات مشکوک این بانک پس از تعهدش در مصالحه سال2012 است.

این منبع آگاه افزود: این مصالحه میان شعبه لندن این بانک و بنجامین لواسکی مدیر بخش خدمات مالی نیویورک به زودی در این هفته صورت خواهد گرفت.

بانک استاندارد چارترد در ماه جاری اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند تا از سوی ناظر مالی نیویورک جریمه شود و با اقدامات ترمیمی به علت تداخل‌های موجود در سیستم ضد پولشویی خود مواجه شود.

این مشکل از طریق نظارت‌های مستقل لواسکی که به عنوان بخشی از مصالحه 667 میلیون دلاری این شعبه و مقامات آمریکا بر سر ادعای نقض قوانین تحریم ایران صورت گرفته بود، کشف شده است.

دفتر لواسکی در آگوست 2012 در توافقی با استاندارد چارترد، 340 میلیون دلار از آن دریافت کرد. باقی مبلغ جریمه به مقامات فدرال رزرو، دفتر دادستانی منهتن و وزارت خزانه‌داری آمریکا داده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،‌ در اوایل امسال، الن زیمیلس ناظر در این رابطه متوجه تداخل‌های دریافت‌های این بانک در برنامه نرم‌افزاری آن شد که تراکنش‌های بخش‌های پرخطر جهان برای بررسی بیشتر را نشان نمی‌دهد.