بيانيه شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي درباره خسارت به شعب بانک‌ها

تاریخ انتشار : 1398/09/03

بيانيه شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي درباره حوادث اخير و خسارت به شعب بانک‌ها منتشر شد.

به گزارش ايبِنا، شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي بيانيه‌اي را با توجه به حوادث اخير و ايجاد خسارت به برخي از شعب و دستگاه‌هاي ATM بانک‌ها منتشر کرد که متن آن به شرح زير است:

بزرگترين سرمايه نظام بانکي هر کشوري، اعتماد مردم آن کشور به اين رکن مهم اقتصاد، به عنوان شريان حياتي جمع آوري و تخصيص بهينه منابع در راستاي توسعه کشور است. شبکه بانکي کشور افتخار دارد که با وجود تمامي محدوديت هاي بين المللي و چالش هاي اقتصادي و اجتماعي گوناگون، همواره تلاش خود را صرف افزايش ثروت و رفاه جامعه و گره گشايي از مشکلات ريز و درشت . سازمانها، شرکتها، اصناف و تمامي شهروندان سرافراز ايران نمايد.

در اين راستا، حمايت از توليد ايراني، تجارت کالاهاي اساسي و موردنياز، تأمين مسکن و جهيزيه، تسهيل اشتغال، ازدواج و کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزي و همچنين کمک به عبور از بحران هاي طبيعي مانند سيل و زلزله، مهمترين مأموريت بانکهاي کشور در سالهاي اخير، به ويژه در سال رونق توليد بوده است. درست به همين دليل است که در سالهاي اخير دشمنان و بدخواهان امنيت، رفاه و توسعه کشور، از هيچ کوششي براي ضربه زدن به نظام بانکي دريغ نکرده و به انواع اقدام هاي شرارت بار از تحريم کامل بانک هاي کشور گرفته تا حملات سايبري مستمر و گسترده و همچنين تبليغات منفي و نااميدکننده متوسل شده اند تا مانع از کارآمدي و نقش آفريني شبکه معظم بانکي کشور شوند.

اما به فضل الهي، مديريت بيش از يکصد ميليون حساب بانکي متعلق به حدود پنجاه ميليون شخص حقيقي و حقوقي، به گونه اي که تمامي تراکنش ها و نقل و انتقالات در کسري از دقيقه انجام شود، دستاورد مهم تلاش شبانه روزي کارکنان متعهد و خدوم نظام بانکي کشور بوده است که البته به دليل وجود محدوديت ها و تبليغات نادرست، امکان انعکاس کامل اين دستاوردها در رسانه ها هيچگاه فراهم نشده است. اکنون در چهلمين سال رشد و بالندگي نظام مقدس جمهوري اسلامي، خداوند متعال را شاکريم که بار ديگر توفيق عبور از چالشي بزرگ را به مردم شريف و مسئولين خدمتگزار ايران عنايت فرمود.

چالشي که نتيجه ماه‌ها برنامه ريزي و مقدمه چيني دشمنان کوچک و بزرگ، از جمله آمريکاي جهانخوار، رژيم صهيونيستي غاصب و ايادي و عوامل منطقه اي آنان و فريب خوردگان داخلي بوده که در انتظار فرصتي مناسب براي برافروختن آتش فتنه اي گسترده بودند و در روزهاي اخير نيز از هيچ تلاشي براي ضربه زدن به نظام، از جمله شعب بانکها فروگذار نکردند. اما با تدابير مسئولين ارشد و جانفشاني نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي و همچنين هوشمندي مردم شريف و جداسازي صف و معترضين از اخلال گران و آشوبگران قانون شکن، بحمدالله آرامشي مناسب برقرار و زمينه انجام فعاليت هاي عادي اقتصادي همچنان فراهم است.

در اين راستا شبکه بانکي کشور با وجود تحمل خساراتي سنگين از جمله آتش سوزي کامل، تخريب و آسيب ديدگي ساختمان هاي خودپردازها و اثاثيه و سرقت اموال، که ثروت عمومي کشور بوده و متعلق به تمامي آحاد مردم است از همان ابتداي امر، تمامي همت خود را مصروف عدم توقف خدمتگذاري به مشتريان نموده و اکنون نيز با بازسازي شعب، استقرار شعب سيار و انتقال برخي عمليات به شعب ديگر، با ظرفيت کامل در خدمت شهروندان سربلند سراسر کشور است.

وظيفه خود مي‌دانيم از پشتيباني مسئولين محترم، صبوري مردم بزرگوار تلاش همکاران و همکاري تمامي ارکان نظام براي بهبود عمليات بانکداري، سپاسگزاري نموده و سربلندي کشور و توسعه اقتصادي آن را از خداوند بزرگ مسئلت نماييم.

  •