رئيس آينده صندوق بين‌المللي پول چه کسي خواهد بود؟

تاریخ انتشار : 1398/04/17

به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، صندوق بين‌المللي پول ارگاني است که پس از جنگ جهاني دوم براي ارتقاي سطح اقتصادي کشور ها و افزايش امنيت مبادله شکل گرفت و هم اکنون ۱۸۹ عضو دارد.

يکي از وظايف اين صندوق اعطاي وام به کشورهاي عضو براي ارتقاي سطح اقتصادي خود است. اين وام شرايطي دارد که شامل از بين بردن موانع اقتصادي آن کشور، گسترش خصوصي‌سازي و مقررات‌زدايي صنايع خصوصي است.

يک رئيس خوب براي صندوق بين‌المللي پول کيست؟

«کريستين لاگارد» رئيس کنوني اين صندوق و رئيس آينده بانک مرکزي اروپا به عنوان فردي که ديپلماسي قوي در بين کشور‌هاي عضو ايجاد کرد، شناخته مي‌شود. وي همينطور ارتباط خوبي با رسانه‌ها براي ايجاد بازخورد اقتصادي اهدافش در نظر گرفته بود.

 گزينه بعدي رياست که خواهد بود؟

مطابق يک قانون نانوشته رئيس بانک جهاني از ايالات متحده آمريکا است و رئيس صندوق بين‌المللي پول از اروپا برگزيده مي‌شود. يکي از گزينه‌هاي اين صندوق «استفان اينگو» از سوئد و «ارکي ليکانن» از فنلاند است. يکي ديگر از گزينه ها «جنز ويدمان» ۵۱ ساله رئيس «بوندس بانک» است که از طرف آلمان حمايت مي شود. يک گزينه که از انگليس مطرح مي شود «مارک کارني» رئيس «بانک آو انگلند» است.

گزينه ديگر اين پست يک زن است. «مينوش شفيق» جوان‌ترين معاون بانک جهاني است. وي در مصر متولد شده است و معاون بانک انگليس و همينطور صندوق بين المللي پول نيز بوده است.

به طور کلي هر فردي که تصدي اين پست را بر عهده بگيرد، با شرايط دشواري رو‌به‌رو است. جنگ اقتصادي، سياست‌هاي انبساطي چين و اختلاف طبقاتي گسترده در جهان.

صندوق بين المللي پول2

صندوق بين المللي پول3

 

صندوق بين المللي پول4