در چهار سال گذشته صداي بخش خصوصي بوديم

تاریخ انتشار : 1397/11/23

رئيس اتاق بازرگاني تهران معتقد است: در صورتي که اتاق بازرگاني قصد داشته باشد در سال‌هاي آينده نفود خود را تقويت کرده و بتواند دغدغه‌هاي اين بخش را به دولت منتقل کند، همکاري و حضور در کنار هم اصلي‌ترين عامل تاثيرگذار خواهد بود.

به گزارش ايسنا، مسعود خوانساري صبح امروز در نشست هيأت نمايندگان اتاق تهران، اظهار کرد: در روزهاي پاياني دوره فعلي اتاق بازرگاني تهران خوشحاليم که توانستيم عملکرد نسبتاً قابل قبولي را در بخش‌هاي مختلف به ثبت برسانيم و اميدواريم همين روال در سال‌هاي آينده نيز ادامه داشته باشد.

وي با بيان اين‌که اتاق بازرگاني در چهار سال گذشته تلاش کرده از دو زاويه اقدامات مدنظر بخش خصوصي را دنبال کند، توضيح داد: يک موضوع به نحوه‌ي ارتباط اعضاي اتاق با يکديگر اختصاص داشت و موضوع ديگر مربوط به مطالبه‌گري بخش خصوصي از دولت بود. در حوزه نخست تلاش شد با بهبود راه‌هاي ارتباطي شرايط گسترش عضويت و همکاري بخش خصوصي با يکديگر مهيا شود و در حوزه مطالبه‌گري نيز تلاش شد اقداماتي جدي انجام شود.

رئيس اتاق بازرگاني تهران اضافه کرد: در طول اين سال‌ها مقامات تراز اول کشور از معاون اول رئيس جمهوري گرفته تا ديگر اعضاي کابينه در جلسات اتاق حاضر شدند و سخنان بخش خصوصي را شنيدند. اميدواريم اين روال در آينده ادامه يابد و اتاق نيز به عنوان يک عامل اساسي در اقتصاد ايران به کار خود ادامه دهد.

خوانساري با بيان اين‌که اتاق بازرگاني تهران توانسته در سطح بين‌المللي نيز نام خود را مطرح کند، اظهار کرد: ما در طول اين سال‌ها چه در بخش‌هايي مانند آموزش و ترجمه و چه در حوزه‌هايي مانند حضور در بخش‌هاي بين‌المللي اقدامات مثبتي انجام داده است و قطعاً اگر تحريم يا بي‌تدبيري‌هاي اقتصادي نبود، امروز اين اتاق نقش مهم‌تري را نيز در حوزه بين‌المللي ايفا مي‌کرد.

وي خاطر نشان کرد: اتاق بازرگاني در طول اين دوره چهار ساله تلاش کرده صداي بخش خصوصي باشد و اميدوار است در دوره‌هاي بعدي نيز همين عملکرد را ادامه دهد.