روند کاهش قيمت جهاني نفت متوقف شد / هر بشکه نفت برنت 56 دلار و 75 سنت

تاریخ انتشار : 1397/09/28

در حالي که ديروز قيمت نفت 5 درصد از ارزش خود را از دست داد امروز اين روند سقوط متوقف شد و اکنون هر بشکه نفت 56 دلار و 75 سنت است.

به گزارش پايگاه خبري بااقتصاد، به نقل از رويترز، در حالي که نگراني ها در مورد مازاد عرضه و کند شدن اقتصاد جهاني همچنان ادامه دارد، قيمت نفت خام آمريکا امروز افزايش داشت و بخشي از افت قيمت بيش از 55 درصدي جلسه قبل را جبران ساخت.

قيمت نفت خام آمريکا که ديروز 7.3 درصد کاهش يافته بود و تا رقم 45 دلار و 79 سنت پايين آمده بود، امروز با 37 سنت افزايش به 46 دلار و 24 سنت رسيد.

قيمت نفت برنت هم که ديروز 5.62 درصد کاهش يافته بود و تا پايين ترين رقم 14 ماه گذشته (56 دلار و 16 سنت) افت کره بود، امروز با 49 سنت افزايش به 56 دلار و 75 سنت رسيد.

استفن اينز، تحليلگر بازار نفت در اين باره گفت: «همزماني نگراني ها از مازاد عرضه و افت رشد اقتصاد جهاني موجب تضعيف بيشتر قيمت ها تا پايان سال خواهد شد.»

بر اساس اعلام انستيتوي نفت آمريکا، هفته گذشته ميزان ذخاير نفت خام آمريکا شاهد رشدي غيرمنتظره بود، در حالي که ذخاير بنزين اين کشور نيز افزايش داشت.

اگر افزايش ذخاير نفت خام آمريکا در آمارهاي دولت اين کشور که امروز منتشر خواهد شد تاييد شود، اين اولين افزايش در طي 3 هفته گذشته است.

در همين حال، تحليلگران گفتند، کاهش توليد اوپک و متحدانش که قرار است از ماه ژانويه به اجرا گذاشته شود، تاکنون نتوانسته تاثيري مثبت بر بازار نفت بگذارد.

دولت آمريکا گفته، توليد نفت شيل در اين کشور تا پايان ماه دسامبر براي اولين بار به رکورد بيش از 8 ميليون بشکه در روز خواهد رسيد. توليد نفت روسيه هم در ماه جاري ميلادي به 11.42 ميليون بشکه رسيده است.