رحماني: دولت در بودجه 98 توجهي ويژه به توليد دارد

تاریخ انتشار : 1397/09/28

 وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفيت هاي خوبي براي حمايت همه جانبه از توليد در لايحه بودجه 1398 وجود دارد که مي توان از اين ظرفيت ها در راستاي بهبود وضعيت صنايع بهره برد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحماني» در نشست هم انديشي مديران عامل شرکت شهرک هاي صنعتي سراسر کشور، اولويت نخست امروز کشور را حفظ وضع موجود توليد برشمرد و گفت: هر کس در هر جايي مشغول به فعاليت است بايد اين موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهد، زيرا امروز حمايت از توليد وظيفه همگاني است.
وي با بيان اينکه در حمايت از قشر توليدکننده و کارآفرين محدوديتي نداريم، گفت: توليد بايد صادرات محور و رقابت پذير باشد و دست اندرکاران توليد و اشتغال فرصت هاي شغلي به وجود آمده را حفظ کنند.
رحماني انسجام درون سازماني و اقدام هماهنگ را رمز موفقيت براي عبور از محدوديت هاي ايجاد شده برشمرد و گفت: شکست اين تهاجم اقتصادي که بر کشور تحميل شده با اتحاد قابل حل است.
وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکيد بر ضرورت تامين نقدينگي و سرمايه در گردش واحدهاي توليدي، اظهار داشت: ارتباط واحدهاي توليدي بايد با هم برقرار شود تا يکديگر را در تکانه هاي اقتصادي و شرايط سخت اقتصادي همپوشاني کرده و خود را حفظ کنند.
رحماني به طرح شناسايي وضعيت واحدهاي صنعتي اشاره و خاطر نشان کرد: اين طرح به عنوان اقدامي زيربنايي اجرايي شد که رو به اتمام است و براي شناخت وضعيت موجود واحدهاي توليدي، کمک قابل توجهي کرد.
به گفته وي، آمار و ارقام واحدهاي توليدي بايد آنلاين (برخط) باشد و تبادل برخط با دستگاه هاي مرتبط نيز بايد در دستور کار قرار گيرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: براي حمايت از توليد و بالندگي اقتصاد کشور، کنترل قاچاق اجرا شده و ادامه دارد.
وي افزود: در هفت ماه نخست امسال هشت هزار نفر محصولات صادراتي خود را به بازارهاي خارجي صادر کردند که ميزان صادرات 6 هزار نفر نزديک به يک ميليون دلار بوده است.
رحماني، فضاي به برخي سياه نمايي ها از وضعيت موجود اشاره کرد و گفت: بايد مديران دستگاه ها، استانداران، نمايندگان مجلس و اصحاب رسانه را با وضعيت توليد و ظرفيت هاي موجود در حوزه توليد و شهرک هاي صنعتي کشور بيشتر آشنا کنند.
به گزارش ايرنا، رحماني عصر ديروز در مراسم معارفه رييس جديد هيات عامل ايميدرو اعلام کرده بود: پس از موضوع توليد، تنظيم بازار و تامين نيازهاي مردم اولويت ديگر ماست که وظيفه داريم براي کالاهاي اساسي برنامه‌ريزي داشته باشيم.