بازگشايي کانال ارزي ميان ايران و اروپا

تاریخ انتشار : 1397/08/05

رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد: قرار است کانال مالي جديد براي صادرکنندگان اروپايي و ايراني باز شود که کارکرد اين کانال نوعي پيمان پولي دو جانبه ميان ايران و اروپاست.

به گزارش ايسنا عبدالناصر همتي طي پستي در اينستاگرام خود گفت: جزئيات کانال مالي اروپا براي انجام تجارت ميان ايران و اتحاديه اروپا در نشست هفته گذشته در بروکسل مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت. ايجاد کانال مالي بر اين درک مشترک مبتني است که شرکت‌ها و فعالان اقتصادي ايراني و اروپايي علي‌رغم خروج يکجانبه ايالات متحده آمريکا از برجام تمايل به برقراري و تداوم روابط تجاري با يکديگر دارند.

در اين راستا به منظور رفع مشکلات مربوط به انجام پرداخت‌هاي مالي، ايجاد کانال مالي اروپا در دستور کار طرفين قرار گرفته است. کانال مزبور اين امکان را براي صادرکنندگان اروپايي و ايراني فراهم خواهد کرد که ارز حاصل از صادرات خود را دريافت کنند.

کانال مذکور کارکرد نوعي پيمان پولي دوجانبه ميان ايران و اتحاديه اروپا را ايفا خواهد کرد. هر دو طرف بر تسريع در عملياتي شدن اين فرايند تاکيد دارند. انتظار مي‌رود به زودي جزئيات و نحوه استفاده از کانال مزبور نهايي شده و به اطلاع عموم هموطنان و فعالان اقتصادي رسانده شود.