بانک مرکزي به انتشار اوراق مشارکت ارزي - ريالي مجاز شد

تاریخ انتشار : 1397/07/11

بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با تصويب شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا اوراق مشارکت ارزي - ريالي منتشر مي کند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا در جلسه امروز - سه شنبه - خود در ادامه بررسي اختيارات مورد نياز بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در مورد بازار ارز و پول موارد جديدي را تصويب کرد.
در اين جلسه که با حضور سران قواي مقننه و قضاييه و به رياست حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني برگزار شد، تصويب کرد: بانک مرکزي مجاز به انتشار اوراق مشارکت ارزي –ريالي است.
بر اساس اين مصوبه، بانک مرکزي موظف است تمهيدات و تسهيلات لازم را براي خريد و فروش فوري ارز حاصل از صادرات پتروشيمي و فولاد و ديگر محصولات صادراتي که توسط صادر کنندگان عرضه مي شود در بازار ثانويه ارز فراهم کند.
با تصويب شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا همچنين بانک مرکزي جمهوري اسلامي مجاز به عمليات بازار باز است و مي تواند براي اعمال سياست پولي، نسبت به خريد و فروش اوراق مالي - اسلامي منتشره توسط دولت اقدام کند.
همچنين شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا به منظور تشويق سرمايه گذاري و جذب منابع ارزي، اتباع دولت هاي خارجي در صورتي که حداقل 250 هزار دلار جهت سرمايه گذاري در ايران به کشور وارد کنند، مطابق ضوابطي که دولت اعلام مي کند، مي توانند از امتياز مجوز اقامت پنج ساله برخوردار شوند.