دستور رهبر انقلاب به دولت براي تشکيل کارگروه حل مشکل بانک‌ها

تاریخ انتشار : 1397/05/15

مقام معظم رهبري به دولت دستور دادند با تشکيل يک کارگروه قوي، پُرکار، دانا، خطرپذير و شجاع جهت بررسي مشکل بانک‌ها و نقدينگي اجازه ندهند اين نقدينگي به سمت بازار ارز و طلا و مسکن سرازير شود

به گزارش ايبِنا به نقل از سايت Khamenei.ir، در اين پيام آمده است:

رهبر انقلاب در ديدار اخير هيات دولت:

به مشکل نظام بانکي به‌ طور جدي بايد رسيدگي بشود؛ اين حرفي است که همه مي زنند.

در نظام بانکي و مشکل نقدينگي‌اي که الان در کشور وجود دارد، اگر چنانچه ما که حالا بعد عرض خواهم کرد مي توانستيم با هنرِ هدايت اين نقدينگي به کارهاي سازنده و مفيد، کشور را پيش مي برديم، اين نقدينگي نعمت بزرگي بود؛ الان يک بلاي بزرگي است؛ واقعا يک چيز خيلي خطرناکي است.

اين رقم نقدينگي خيلي رقم فوق‌العاده‌اي است؛ هم رقمش خيلي بالا است، هم رشدش زياد است؛ ۱۵۰۰ هزار ميليارد يک چيز افسانه‌اي است.

به نظر من مسئله‌ بانک‌ها و به خصوص تکيه‌ روي مسئله‌ نقدينگي احتياج دارد به يک کارگروه دانا، حساس، پُرکار، خطرپذير و شجاع؛ دولت يک کارگروهي تشکيل بدهد.

يک کارگروه قوي فعالِ شب‌ و روز کار، معين بشوند فقط براي اينکه فکر کنند ببينند با مسئله‌ بانک‌ها و با مسئله‌ نقدينگي چه‌جوري بايستي برخورد کنند؛ بخش هاي جذابي را براي جذب نقدينگي در نظر بگيرند که البته يک فهرستي به من داده شده.

نگذاريم که اين نقدينگي سرازير بشود به طرف ارز و به طرف طلا و به طرف مسکن و به طرف کالاها، که خب طبعا به هر جا که اين نقدينگي رو کند و هجوم بياورد، پدر آن منطقه در مي‌آيد.

البته کارگروهي که بخواهند بنشينند و هفته‌اي يک جلسه داشته باشند، فايده‌ ندارد؛ بايد يک کارگروه دايم شبانه‌روزي از آدم هاي فعال تشکيل بشود، بنشينند واقعا کار کنند، فکر کنند، سرِ يک ماه، دو ماه، سه ماه يک برنامه‌ کاري روشني مشخص کنند و بياورند بدهند به آقاي رييس‌جمهور، دستور اقدام داده بشود و بلافاصله مشغول عمل بشوند؛ يعني يک‌ چنين چيزي لازم است.