تحولات غيرعادي بازار ارز تناسبي با واقعيات اقتصادي ندارد

تاریخ انتشار : 1397/05/07

بانک مرکزي با انتشار اطلاعيه اي درباره تحولات اخير بازار ارز و طلا توضيحاتي را ارائه و تاکيد کرد که تحولات غيرعادي اخير تناسبي با واقعيات اقتصادي و توان ارزي کشور ندارد.

به گزارش يکشنبه شب ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت در اين اطلاعيه آمده است: بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران حسب وظيفه ذاتي و قانوني خود، تحولات اخير در بازار ارز و طلا را که عمدتاً ناشي از توطئه دشمنان کشور و در راستاي ايجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش رواني از مردم است به دقت زيرنظر دارد.
بانک مرکزي در ادامه اين اطلاعيه با تاکيد بر اينکه اين تحولات غيرعادي، تناسبي با واقعيات اقتصادي و توان ارزي کشور ندارد، افزود: اين بانک برنامه هاي مقتضي و رويکردهاي جديدي را که در برنامه اعلامي رئيس کل جديد نيز آمده بود در دست تهيه دارد که ظرف روزهاي آينده عملياتي کرده و اطلاع رساني لازم را در اين خصوص به عمل خواهد آورد.
به گزارش ايرنا، هيات دولت در جلسه روز سوم مردادماه «عبدالناصر همتي» را به عنوان رئيس کل جديد بانک مرکزي برگزيد.
همتي عصر روز شنبه در آيين معارفه رئيس کل جديد بانک مرکزي با تاکيد براينکه اين بانک ستون اقتصاد کشور است، گفت: افزايش تاب آوري اقتصاد در مقابل دشمنان بسيار ضروري است.
وي تاکيد کرد: «دشمنان با اعمال تحريم به دنبال از بين بردن سرمايه اجتماعي دولت و القاي ضعف در اداره کشورند که اميدواريم اين تهديد را به فرصتي به اصلاح نظام بانکي تبديل کنيم.»
رئيس کل جديد بانک مرکزي تصريح کرد: وضعيت کنوني بازار ارز محصول ناترازي بانک مرکزي و سردرگمي در سياست هاي ارزي است.
وي ادامه داد: فقدان کنترل جريان نقدينگي، خلق نقدينگي در شبکه بانکي، نبود جايگزين مناسب براي ارز و سکه و طلا و ايجاد جو بدبيني در ذهن مردم نسبت به آينده، از برنامه هاي دشمنان است.
رئيس کل جديد بانک مرکزي افزود: برنامه هايي را در اين زمينه به رييس جمهوري ارايه کرده ام.
همتي گفت: تلاش من بر حفظ قدرت ارزي کشور و اعتبار بانک مرکزي استوار خواهد بود. اصلاح ناترازي در شبکه بانکي، جلوگيري از بي انضباطي در نظام بانکي و مهار نقدينگي با ابزارهاي پولي و بانکي نيز مورد تاکيد است.