بانک‌هاي برتر آسيا معرفي شدند/ نامي از بانک‌هاي ايراني نيست

تاریخ انتشار : 1397/04/12

 

در رده بندي جديد، ۴ بانک اول منطقه آسيا-اقيانوسيه از بانک‌هاي استراليا هستند.

به گزارش ايسنا، نشريه معتبر بنکر در رده بندي جديد خود، ۱۰۰۰ بانک برتر جهان را معرفي کرد که بانک " کامن ولث" استراليا با ۴۰.۵۲۶ ميليارد دلار سرمايه در رده برترين بانک آسيايي و چهل و پنجمين بانک برتر جهان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که اين رده بندي بدون در نظر گرفتن بانک‌هاي چيني و ژاپني منتشر شده است.

پس از بانک کامن ولث، بانک‌هاي " وست پک"، " اي ان زد" و بانک ملي استراليا در رده‌هاي دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند و به ترتيب ثروتي معادل ۳۹.۹۸۰، ۳۸.۵۳۴ و ۳۷.۰۴۵ ميليارد دلار سرمايه دارند. پس از اين چهار بانک استراليايي، بانک " دي بي اس" سنگاپور با سرمايه ۳۲.۴۰۷ ميليارد دلار در رده پنجم قرار دارد.

استيت بنک هند، " کي بي فايننشيال"، بانک توسعه و " شينهان" هر ۳ از کره جنوبي و بانک " يونايتد اورسيز" از سنگاپور نيز به ترتيب در رده‌هاي ششم تا دهم اين رده بندي جاي دارند.

هم چنين موفق‌ترين عملکرد مربوط به بانک ملي ازبکستان بوده است که طي سال گذشته سرمايه خود را ۱۸۸.۰۲ درصد افزايش داده است. بانک زمين و مسکن تايلند، بانک رفاه ويتنام، " آر بي ال" هند و بانک اتحاديه تايوان نيز با افزايش سرمايه ۱۲۴.۸۴ درصدي، ۷۳.۵۳ درصدي، ۵۴.۱۹ درصدي و ۴۸.۶۱ درصدي به ترتيب در رده دوم تا پنجم موفق‌ترين بانک‌ها از نظر عملکردي قرار گرفته‌اند.

بالاترين نرخ بازگشت سرمايه نيز متعلق به بانک " کاسپي" قزاقستان با نرخ ۴۹.۵۲ درصد است و پس از آن، بانک ملي ازبکستان با ۴۸.۸۲ درصد، " ساوث پسفيک" گينه نو با ۴۸.۳ درصد، "تک کام بانک" ويتنام با ۳۹.۲۳ درصد و بانک مردم سري لانکا با ۳۵.۱۱ درصد به ترتيب در رده هاي دوم تا پنجم قرار دارند.