بانک مرکزي فهرست شرکت هاي دريافت کننده ارز را منتشر کرد

تاریخ انتشار : 1397/04/10

تهران - ايرنا - بانک مرکزي ايران بامداد يکشنبه فهرست شرکت هايي را که در چارچوب طرح مديريت بهينه منابع ارزي کشور، از تاريخ 21 فروردين ماه سال جاري تاکنون ارز رسمي به نرخ 4200 تومان براي واردات کالا دريافت کرده اند، منتشر کرد.

به گزارش ايرنا، اين فهرست شامل نزديک به يک هزار و 500 شرکت دريافت کننده ارز دولتي است و در آن نام واردکنندگان ميوه، حبوبات، چاي، برنج، گوشت گوساله و گوسفندي و همچنين لوازم خانگي، تلفن هاي همراه، لپ تاپ و لوازم تاسيساتي مشاهده مي شود.
بر مبناي بيانيه روابط عمومي بانک مرکزي جمهوري اسلامي، انتشار اين فهرست «با هدف شفاف سازي و دسترسي آزاد شهروندان به اطلاعات و نيز با توجه به تاکيد و دستور رييس جمهوري» صورت گرفته است.
بانک مرکزي مي افزايد: اين گزارش به درخواست وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) براي کالاهايي که از سوي آن وزارتخانه مشخص شده، تهيه شده است؛ بنابراين در برگيرنده تمام کالاهاي تامينِ ارز شده توسط بانک مرکزي نيست. 
بيانيه ياد آور مي شود: بانک مرکزي علاوه بر تخصيص و تامين ارز کالاهاي مندرج در جدول زير، مقادير قابل توجهي ارز به مسافران خارج از کشور، دانشجويان، بيماران و نيز خدمات ثبت سفارش شده اختصاص داده که در اينجا به آنها اشاره نشده است.
فهرست کامل شرکت هاي ياد شده از پيوند زير قابل مشاهده است:
https://goo.gl/q1N5iA