معوقات کلان، بانک‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است

تاریخ انتشار : 1395/08/17

مشروح خبر

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک مهر اقتصاد، غلامرضا نوشادی مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج در مراسم افتتاحیه همایش تخصصی و آموزشی رؤسای دوایر حقوقی بانک، با تشریح شرایط نظام بانکی کشور، تصریح‌کرد: عمده بانک‌های کشور، تجاری هستند و متاسفانه به دلیل زیان‌ده شدن آن‌ها و با وجود مغایرت با مصوبات شورای پول و اعتبار به سمت سرمایه‌گذاری رفته‌اند تا زیان ناشی از بانکداری را جبران کنند.

وی افزود: امروز ما در مقایسه با سایر بانک‌ها تسهیلات خُرد و قابل توجهی پرداخت می‌کنیم بنابراین بهای تمام شده پول برای ما 2 و نیم تا ۳ برابر بیشتر از سایر بانک‌ها است.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج ادامه داد: معوقات کلان، همه بانک‌ها را در آستانه زیان و حتی ورشکستگی قرار داده اما بانک مهر اقتصاد به دلیل پرداخت تسهیلات خُرد کمتر درگیر این معضل شده است.

نوشادی ضمن تاکید بر استقلال روسای دوایر حقوقی گفت: باید بدون هیچ سفارشی و با استقلال کامل اظهارنظر کنید و نظرتان متاثر از شرایط و مصلحت‌ها نباشد و در عین حال به روند کارها نیز کمک کنید.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه حقوقی تسامح و تساهل نیست همکاران حقوقی باید وظیفه ذاتی خودشان را انجام دهند و اظهارنظر شفاف و واضح خود را مکتوب و محکمه پسند کنند در این صورت مطمئن باشید حرف و نظر شما بیشترین خیر و برکات را برای بانک دارد.

مدیرعامل بنیاد تعاون بسیج با اشاره به وضعیت کنونی بانک گفت: در حال حاضر متقاضی خرید سهام با شرایط مناسب وجود دارد لکن صبر می‌کنیم تا مجوز نهایی صادر شود تا عواید آن نصیب سهامدان فعلی شود. در صورت فروش ۹۰ درصد سهام بانک با تامین مالی بسیج و بنیاد تعاون، بانک قرض‌الحسنه‌ای واقعی تاسیس می‌شود که جامعه هدف آن نه تنها بسیجیان، بلکه محرومین و مستضعفین جامعه باشد.