بزودي نخستين بانک ايراني در سوريه آغاز بکار مي‌کند

تاریخ انتشار : 1402/09/08

رئيس‌کل بانک مرکزي در ديدار با رئيس بانک مرکزي سوريه بر ضرورت توسعه همکاري‌هاي پولي و بانکي ميان ايران و سوريه تاکيد کرد.

به گزارش ايبنا، رئيس‌کل بانک مرکزي در ديدار با رئيس بانک مرکزي سوريه بر ضرورت توسعه همکاري‌هاي پولي و بانکي ميان ايران و سوريه متناسب با افزايش مناسبات و تبادلات تجاري - اقتصادي و حل مسايل مربوط به مبادلات بانکي تجار دو کشور در کوتاه مدت تاکيد کرد و گفت: بزودي نخستين بانک ايراني در سوريه کار خود را آغاز مي‌کند.

دکتر محمدرضا فرزين رئيس‌کل بانک مرکزي در ديدار با محمد هزيم رئيس بانک مرکزي سوريه گفت: افزايش مناسبات بانکي، تجاري و سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک در دستور کار جدي تهران و دمشق است.

رئيس‌کل بانک مرکزي با اشاره به توسعه بانکداري الکترونيک و شبکه کارتي ايران و آمادگي بانک مرکزي براي همکاري‌هاي مشترک در اين زمينه با سوريه اظهارداشت: يکي از راهبرد‌هاي مهم ايران در توسعه همکاري‌هاي تجاري با کشور‌هاي همسايه، جايگزيني ارز‌هاي ملي در مناسبات پولي و افزايش حجم مبادلات تجاري و اقتصادي است.

بر اساس اين گزارش، محمد هزيم رئيس بانک مرکزي سوريه نيز در اين ديدار با تاکيد بر افزايش مناسبات و مبادلات تجاري دمشق - تهران گفت: حذف دلار از مبادلات اقتصادي - تجاري و استفاده از ارز‌هاي ملي در بستر همکاري‌هاي پولي و بانکي سوريه و ايران، حتما تراز تجاري دو کشور را به نفع اقتصاد ملي و مردم تغيير خواهد داد.

رئيس بانک مرکزي سوريه با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران در عرصه بانکداري الکترونيک، خواستار تشکيل کارگروه مشترک دو کشور به منظور افزايش همکاري‌هاي فناورانه در عرصه ارتباطات و همکاري‌هاي بانکي شد.