اقتصاد بعد از ۱۲ سال پيش‌بيني‌پذير مي‌شود

تاریخ انتشار : 1402/09/06

وزير اقتصاد گفت: ماده ۲۴ قانون بهبود محيط کسب و کار که براي پيش بيني پذير کردن اقتصاد است، در کميسيون اقتصادي دولت تصويب شد که اميدواريم در آذرماه مورد تصويب نهايي دولت هم قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي در مورد زمان ابلاغ آئين نامه ماده ۲۴ قانون بهبود محيط کسب و کار اظهار کرد: ماده ۲۴ اين قانون نيازمند آئين نامه‌اي است تا براي اولين بار به دولت و بخش خصوصي کمک کند اقتصاد پيش بيني پذير شود.

وي گفت: آئين نامه مربوطه در کميسيون اقتصادي دولت تصويب شد و در دستور کار هيأت وزيران قرار دارد؛ اميدواريم در آذرماه مورد تصويب نهايي دولت هم قرار مي‌گيرد.

گفتني است، سال ۱۳۹۰ قانون بهبود محيط کسب و کار با ۲۹ تصويب شد اما بعد از ۱۲ هنوز ماده ۲۴ اين قانون که به منظور پيش بيني پذير کردن اقتصاد است، براي اجرا ابلاغ نشده است.

در ماده ۲۴ قانون بهبود فضاي کسب و کار آمده است: دولت و دستگاه‌هاي اجرايي مکلف‌اند به‌منظور شفاف‌سازي سياست‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي و ايجاد ثبات و امنيت اقتصادي و سرمايه‌گذاري، هرگونه تغيير سياست‌ها، مقررات و رويه‌هاي اقتصادي را در زمان مقتضي قبل از اجرا، از طريق رسانه‌هاي گروهي به اطلاع عموم برسانند.