منطبق نبودن با استانداردهای بین المللی مهمترین چالش بانکداری اسلامی

تاریخ انتشار : 1395/06/09

مشروح خبر


به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محسن خوش طینت در افتتاح بیست و هفتمین همایش بین المللی بانکداری که در محل اجلاس سران بگذار می‌شود در خصوص تامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین‌المللی اظهار کرد: قدمت بیست و هفت ساله همایش های بانکداری مقارن با تصویب بانکداری بدون ربا از شهریور ماه سال 62 آغاز شده است.

وی آغاز این همایش را فرصتی مقتنم برای نظام بانکداری دانست تا با اخذ نظرات کارشناسان در رابطه با مسائل بانکی به بررسی چالش‌ها منجر شود.

دبیر بیست وهفتمین همایش بانکداری اسلامی گفت: همه ساله پیش از برگزاری همایش با توجه به مهم ترین نیازهای شبکه بانکی عنوان همایش پیشنهاد می شود.

وی با اشاره به تحریم های ارئه شده بر نظام بانکی تصرح کرد: به دلیل تحریم های اعلام شده بر نظام بانکی میزان تعاملات بین‌المللی بانک‌های کشور به حداقل رسیده است و این شرایط باعث ایجاد شکاف در استانداردهای بانکی شده است.

خوش طینت صنعت بانکداری را یکی از پیچیده ترین نظام های کشور دانست و گفت: در حال حاضر تعاملات در نظام بانکداری با چالش پولشویی،تامین مالی ترورویست روبرو است و در شرایط پسابرجام منطبق نبودن با استانداردهای بین المللی تبدیل به مهم ترین چالش بانکداری شده است.

به گزارش خبرنگار میزان 185 مقاله به این همایش ارائه شده که پس از انجام ارزیابی تعداد 86 مقاله واجد شرایط شده اند که در نهایت 19 مقاله توسط داوران برای ارائه در همایش انتخاب شده است.