با بنگاه‌داري بانک‌ها برخورد مي‌شود

تاریخ انتشار : 1402/07/25

معاون اجرايي رئيس‌جمهوري گفت: گزارش‌هاي متعددي از پرداخت تسهيلات از سوي بانک‌ها به زيرمجموعه‌هاي خودشان اعلام شده که تخلف است و بايد با آن برخورد شود.

به گزارش ايلنا، محسن منصوري در نشست بررسي مسائل بانک‌هاي خصوصي در راستاي هم‌افزايي با دستگاه‌هاي اجرايي و اعطاي تسهيلات، گفت: دولت توانست طي چند ماه گذشته نرخ رشد نقدينگي را کنترل و از اعداد بالاي ۴۰ درصد به ۲۶ درصد کاهش دهد.

وي افزود: بانک‌ها بايد حداقل ۵۰ درصد سپرده‌هاي جمع‌آوري‌شده در استان‌ها را تسهيلات ارائه دهند. حتي در بعضي استان ها که کم برخوردار هستند، حتما اين رقم بايد بالاتر و به ۷۰ درصد برسد. بانک‌هاي خصوصي علاقمند به ارائه تسهيلات کلان به جاي تسهيلات خرد هستند که اين امر نيز بايد اصلاح شود.

منصوري با بيان اينکه اضافه برداشت بانک‌ها از خط قرمزهاي دولت است، تاکيد کرد: نمي‌شود يک بانک چندين‌ برابر ظرفيت اضافه برداشت داشته باشد؛ اين اقدام تورم‌زا خواهد بود.

معاون اجرايي رئيس‌جمهوري با تاکيد بر اينکه با بنگاه‌داري بانک‌ها برخورد مي‌شود، يادآور شد: گزارش‌هاي متعددي از پرداخت تسهيلات از سوي بانک‌ها به زيرمجموعه‌هاي خودشان اعلام شده که تخلف است و بايد با آن برخورد شود.