ارائه خدمات تامين مالي از طريق بانک‌هاي تجاري ايران و بلاروس

تاریخ انتشار : 1402/07/19

در ديدار ابوالحسني قائم مقام بانک مرکزي و الکساندر راگوژنيک وزير صنعت جمهوري بلاروس دو طرف بر گسترش روابط اقتصادي و تجاري تاکيد کردند.

به گزارش ايلنا، قائم مقام بانک مرکزي در ديدار با وزير صنعت بلاروس با تاکيد بر گسترش روابط تجاري دو کشور گفت: لازمه گسترش روابط اقتصادي و تجاري دو کشور، ايجاد بستر مناسب تعاملات بانکي بين ايران و بلاروس است و ايران امادگي دارد با همکاري بانک هاي دو کشور اين بستر را اماده کند.

ابوالحسني افزود: رئيس جمهور دو کشور بر تسهيل روابط تجاري بين ايران و بلاروس تاکيد داشتند و ما بايستي راهکارهاي مختلف براي حمايت از توسعه روابط اقتصادي از طريق شبکه بانکي را فراهم کنيم.

وي تصريح کرد: ارائه خدمات تامين مالي از طريق بانک هاي تجاري دو کشور مي تواند نقطه شروع مناسبي در اين زمينه باشد.

قائم مقام بانک مرکزي يادآور شد: عضويت ايران در سازمان شانگهاي و بريکس نمونه خوبي از استفاده از ظرفيت هاي پيمان هاي بين المللي در توسعه روابط اقتصادي است که در توسعه روابط ايران و بلاروس مي تواند مدنظر قرار گيرد.

در اين ديدار الکساندر راگوژنيک نيز ضمن اعلام آمادگي اين کشور براي بسط روابط تجاري بين دو کشور گفت: بلاروس آمادگي براي انجام کارهاي لازم و فراهم نمودن مقدمات روابط تجاري را دارد. در اين راستا در سال گذشته صادرات بلاروس به ايران در يکسال گذشته 110 درصد و صادرات ايران به بلاروس 280 درصد رشد داشته است.