همایش مشترک الجزایر وبانک جهانی برای بررسی آثار کاهش قیمت نفت

تاریخ انتشار : 1395/05/23

مشروح خبر


به گزارش خبرگزاری الجزایر به نقل از یک منبع بانک جهانی شب گذشته اعلام کرد مقامات مالی این کشور در این نشست با مسئولان بانک جهانی درباره گزارش شورای مالی بین المللی در خصوص اقتصاد الجزایر در پایان ژوئیه (تیر) گذشته که در فصلنامه اقتصاد منطقه خاورمیانه وشمال آفریقا ( مینا) منتشر شد گفت وگو خواهند کرد.
این منبع افزود ، شانتا دیواراجان رئیس کارشناسان اقتصادی بانک جهانی منطقه مینا در گفت وگوهای از راه دور این همایش که در چارچوب اقدامات تحلیلی بانک جهانی به همراهی کشورهای عضو برگزار می شود شرکت دارد.
بانک جهانی در آخرین گزارش خود درژوئیه گذشته ( تیر) به الجزایر نسبت به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی وکاهش صادرات نفت این کشور وآثار آن بر موازنه مالی واقتصاد آن که به طور کلی بر درآمد مواد سوختی مبتنی است هشدار داد.
بانک جهانی در گزارش خود افزود: الجزایر عضو سازمان اوپک فقط 540 هزار بشکه نفت روزانه از سهمیه کلی خود بالغ بر 1.1 میلیون بشکه در روز به دلیل تاخیر در اجرای پروژه ها ،سختی جذب شرکای سرمایه گذاری وشکاف های زیر ساختی در کنار مشکلات فنی پیچیده، صادر کرده است.
این گزارش تاکید کرد آسیب نفتی که از نیمه 2014 شروع شد قدرت مالی کشور ، تراز تجاری وذخایر ارزی آن را ضعیف کرد وکسری بودجه از 1.4 درصد تولید ناخالص ملی در سال 2013 به 15.7 درصد در 2016 افزایش یافت.