جلسه هم‌انديشي نمايندگان صرافي‌هاي سراسر کشور با مسئولان بانک مرکزي

تاریخ انتشار : 1402/05/15

جلسه هم‌انديشي نمايندگان صرافي‌هاي تضامني و بانکي سراسر کشور با مسئولان بانک مرکزي فردا برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايبِنا، فردا؛ يکشنبه ۱۵ مرداد ماه نمايندگان صرافي‌هاي سراسر کشور از جمله مديران ۵۰ صرافي به منظور هم‌انديشي، هماهنگي و تعاملات فني و تخصصي در بازار ارز، با معاون ارزي بانک مرکزي ديدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

بانک مرکزي به تازگي اعلام کرد: در شرايط تحريمي کشور صرافي‌هاي مجاز و قانونمند نقش مهمي در انجام امور ارزي کشور دارند و بانک مرکزي نسبت به اين دسته از صرافي‌ها نگاه حمايتي داشته و با توجه به پياده‌سازي سيستم رتبه‌بندي در آينده نزديک، براي اين گروه از شرکت‌ها امتيازاتي نيز در نظر گرفته خواهد شد.

شايان ذکر است بر اساس اطلاعات درج شده در پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي، در حال حاضر ۳۹۴ صرافي داراي مجوز معتبر، مشغول به ارائه خدمات ارزي به مردم هستند.

بانک مرکزي بر اساس قانون، وظيفه رصد و نظارت دقيق بر عملکرد صرافي‌ها را بر عهده دارد و مقابله با اقدامات غيرمجاز و خلاف قانون در بازار ارز جزو راهبرد‌هاي بانک مرکزي براي مديريت بازار ارز به شمار مي‌رود.

بر همين اساس، يکشنبه ۱۵ مردادماه نمايندگان صرافي‌هاي بانکي و تضامني سراسر کشور از جمله مديران ۵۰ صرافي به منظور هم‌انديشي، هماهنگي‌ها و تعاملات فني و تخصصي در بازار ارز و ايجاد همفکري سازنده با سياستگذار با معاون ارزي بانک مرکزي ديدار خواهند داشت.