پيمان قرباني رئيس پژوهشکده پولي و بانکي شد

تاریخ انتشار : 1402/04/06

پيمان قرباني با حکم رئيس کل بانک مرکزي، رئيس پژوهشکده پولي و بانکي شد.

به گزارش ايبِنا، اصغر ابوالحسني؛ قائم مقام بانک مرکزي و سرپرست پيشين پژوهشکده پولي و بانکي در مراسم معارفه رئيس جديد پژوهشکده پولي و بانکي، در سخناني ضمن تبريک به دکتر قرباني اظهار کرد: در دوره جديد تلاش شد پژوهشکده با اقدامات و پژوهش‌هاي کاربردي بتواند بازويي قوي براي بانک مرکزي شود که در اين امر تاحد قابل قبولي موفق بوده است.

 

وي افزود: گزارش‌هاي سياستي و پژوهش‌هاي کاربردي نظير موضوع تثبيت ارزي، اضافه برداشت‌ها و موضوع اصلاح واحد پول کشور از جمله آن‌ها است.

 

ابوالحسني تاکيد کرد: همکاران و اعضاي هيات علمي پژوهشکده پولي و بانکي در تحقيقات و پژوهش‌هاي خود مطابق نياز‌هاي بانک مرکزي حرکت مي‌کنند و اميدواريم اين رويه قوام و دوام داشته باشد و پژوهشکده بهتر از قبل به راه خود ادامه دهد.

 

قائم مقام بانک مرکزي همچنين درباره افزايش اعضاي هيات علمي پژوهشکده تاکيد کرد و گفت: درباره جذب نخبگان و شاگردان ممتاز دانشگاه‌ها برنامه ريزي و اقدام لازم صورت گيرد.

 

پيمان قرباني؛ رئيس جديد پژوهشکده پولي و بانکي نيز در سخناني ضمن تقدير و تشکر از دکتر محمدرضا فرزين رئيس کل بانک مرکزي به جهت اعتماد به وي و همچنين تشکر از زحمات دکتر ابوالحسني سرپرست پيشين پژوهشکده گفت: با کمک همکاران پژوهشي و حمايت‌هاي بانک مرکزي تلاش خواهيم کرد تا کمک کار قوي براي سيستم بانکي کشور و بانک مرکزي باشيم.

 

وي ابراز اميدواري کرد: پژوهشکده بتواند در تحقيقات خود همواره مکمل رفع نياز‌هاي بانک مرکزي باشد.

 

يکتا اشرفي؛ مشاور و مديرکل حوزه هيات عامل بانک مرکزي نيز در اين مراسم با اشاره به جايگاه مهم و تاثيرگذار پژوهشکده پولي و بانکي ابراز اميدواري کرد: اين مرکز پژوهشي با تحقيقات کاربردي بتواند بيش از پيش به اجراي سياست‌هاي بانک مرکزي کمک کند و بال پرقدرت سيستم بانکي کشور باشد.

 

وي همچنين بر جذب نيروي انساني از دانشگاه‌ها تاکيد کرد و گفت: بانک مرکزي همراهي و همکاري خود را با پژوهشکده بيش از پيش تقويت مي‌کند تا مشکلات برطرف شود.

 

همچنين در ابتداي اين جلسه، حميد زمان‌زاده؛ معاونت پژوهشي پژوهشکده پولي و بانکي، گزارشي از فعاليت‌ها و عملکرد پژوهشکده در حوزه‌هاي مختلف از جمله پژوهش‌هاي کاربردي، انتشار مجلات به زبان‌هاي فارسي و انگليسي، برگزاري همايش‌ها و کارگاه‌هاي آموزشي و همچنين حمايت از پايان نامه‌هاي دانشجويان ارائه داد.

 

گفتني است پيمان قرباني رئيس جديد پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي، دکتري اقتصاد از دانشگاه ESSEX انگلستان با گرايش تخصصي: اقتصاد پول، اقتصاد کلان و اقتصاد سنجي دارد و پيش از اين معاون اقتصادي بانک مرکزي بوده است.