ایران و رومانی بر گسترش همکاری های بانکی و مالی تاکید کردند

تاریخ انتشار : 1395/05/10

مشروح خبر


به گزارش ایرنا، 'حمید معیر' روز جمعه در دیدار با 'لیویو وینا' در بخارست با بر شمردن سوابق تاریخی رابطه بسیار دوستانه دو کشور و دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه رومانی از تهران و متقابلا معاون وزیر امور خارجه کشورمان از رومانی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی بین دو کشور برای همکاری های اقتصادی و بازرگانی وجود دارد و به همین دلیل برای احیای کمیسیون مشترک اقتصادی ظرف سه ماه آینده توافق شده است.
سفیر کشورمان در این دیدار که در بانک مرکزی رومانی برگزار شد، افزود: آنچه مهم است تامین بسترهای مناسب برای جریان یافتن این همکاری ها است و از مهمترین عوامل همکاری های بانکی و مالی است.
وی به عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای غربی در خصوص توافق هسته ای به ویژه طرف آمریکایی اشاره کرد و گفت که اگر چه گشایش های خوبی درهمکاری بانک های درجه دو صورت گرفته اما این کافی نیست و تعدادی از قراردادها با سایر کشورها به مرحله اجرا نرسیده اند.
سفیر کشورمان در بخارست در رابطه همکاری های بانکی با رومانی گفت : طرف ایرانی آمادگی خود را برای انجام مذاکره و عقد قراردادهای مربوطه بانکی اعلام کرده که امیدواریم با سرعت بخشیدن به امور، مسایل و مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی میان دو کشور ایران و رومانی توسط بانک مرکزی رومانی به عنوان هماهنگ کننده سیاست های بانکی در این کشور به زودی حل و فصل گردد.
معاون رئیس کل بانک مرکزی رومانی نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه شاهد فعالیت های خوب دو کشور در سطح سیاسی بوده و قطعا خواستار گسترش روابط اقتصادی دو کشور می باشد، اظهار داشت : اخیرا موضوع نقل و انتقالات بانکی ایران و رومانی از طریق بانک ایران و اروپا (EIH Bank) قابل انجام است.
وی با توجه به نزدیک بودن زمان کمیسیون مشترک دو کشور متعهد شد که مشکلات و مسایل موجود را در اسرع وقت حل و فصل کند.